Jer sam vam rekla da ne volim nepismene jel me nerviraju?

Jer. Uzročni veznik. Budući da, zato što, zbog toga što. 
Jel (je l', jel') - krnji oblik skupa je li. 
Kad netko ne zna razliku između jel i jer ide na moju dvametraodmene listu. Svaki razgovor koji smo započeli završava one sekunde kad upotrijebiš jel umjesto jer, ili jer umjesto jel, i završava tako da te zamolim da se odmakneš ili se okrenem i odem. 

Neće mi svaka greška u govoru ili pismu izazvati takvu reakciju, zapravo, većina mi neće izazvati nikakvu reakciju, naslušala sam se svega u životu, vjerujte mi. Da sam na sve reagirala, potrošila bih sve reakcije s kojima sam se rodila. Ali ovo jer i jel mi pila živce baš doslovno, baš temeljito. Zamislite moje živce u obliku seksi debla (zašto seksi pitate se? Zašto ne?). Pa zamislite kako po njima ide stara pila, a oni proizvode zvuk nalik plaču. To se meni desi u glavi kad netko kaže jer umjesto jel. 

Kad vidim napisano jel gdje bi jer trebalo biti, oči mi prokrvare, proplačem krvavim suzama, pa naredna tri dana moram od sebe tjerati vidjelice i hodočasnike. 
Zamjena jer i jel je zločin protiv čovječnosti, jer nisi čovjek ako ne znaš tu razliku. Ne znam točno šta si, ali čovjek nisi. 

Lako je. Nauči razliku. Koristi riječi pravilno. Ne pilaj mi živce. Štedi mi oči. Budi čovjek. 

Primjedbe

  1. Suosjećam, kolegice. Sve mogu razumijeti, svakakve pravopisne pogreške, ali kako netko ne kuži razliku između jer i jel to nikako. Krvarim kada to čujem.

    OdgovoriIzbriši
  2. Da, da, da! Ovo i mene izluđuje! A, ironije li, kada god pokušam da nekoga učtivo ispravim, naljute se - eto, moja rođena majka meša "jel'" i "jer", a ja, još gore ironije, završila Filološki! Međutim, kad god joj skrenem pažnju, posvađamo se "na krv i nož".
    Pismenost nam je na nivou, nema šta....zanimljivo, "običan" svet to tritira kao nebitnu stavku, kao, šta im mi tu sitničarimo, pravimo se pametni...

    Inače, kad me pitaju:"Jer si dobro?" ili nešto slično, odgovaram sa:"...jer sam dobro!" Pa, ko ukapira.

    Hit su mi i oni što vole da se "izvinu" i dive kako je neko "odglumeo".

    OdgovoriIzbriši
  3. Eh, da ne zaboravim one što ne mogu da "zaspu" (maltera na beton, valjda?).

    OdgovoriIzbriši
  4. Sumljam... ne znam kako je nastala ova inačica riječi "sumnjam" i ne zanima me, samo žalim što nema neka opcija da se ljude prijavi na vraćanje u osnovnu školu i ponavljanje OSNOVNIH stvari.

    OdgovoriIzbriši
  5. "No međutim" ne podnosim. Jer/zato što ga najčešće koriste (nepismeni) ljudi kada žele pokazati drugim ljudima koliko im je bogat vokabular.

    "Vjerovatno" ide ruku pod ruku sa "sumljam".

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi