O darovitosti i ljepoti

Iskoči mi sponzorirani post na fejsbuku, kaže: Sva su djeca darovita
Moje 33 godine života u kojima sam susrela mnogu djecu, kao i 9 godina rada u školi kaže - zašto lažete ovaj napaćen narod? 
Nisu sva djeca darovita. Niti lijepa, niti slatka. Nisu svi ljudi pametni, duhoviti i šarmantni. Nije svaka mladenka prekrasna. Stvorili smo taj neki imaginarni svijet u kojem je sve divno, i umjesto da odustanemo od svojih iluzija i olakšamo sami sebi, mi si mažemo oči ponavljajući apsolutno netočne stvari koje nikome nikada nisu donijele ništa dobro. 
Nismo savršeni. I ne trebamo biti. Ne trebamo se međusobno tapšati po ramenu i govoriti kako smo genijalni, prelijepi, presmiješni, prepametni i presposobni. Kako su ljudi koji nas ne vole na gubitku. Umjetno napuhano samopouzdanje kratkog je vijeka (ako nemate neku dijagnozu). Nije li bolje graditi zdravo samopouzdanje? 


Primjedbe

  1. Još kad roditelji kažu kako je njihovo dete najlepše, najbolje.. Svako svoga konja hvali!
    Jednom sam u sprdnji mami rekla "De života ti reci da sam i ja lepa.." :D

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja radim u skoli evo vec 10 godina, u srednjoj skoli, i moram da primetim da ti tinejdzeri pucaju od samopouzdanja, laznog samopouzdanja, samopouzdanja bez pokrica....Ne znam ko im uliva to lazno samopouzdanje i sta ce biti kada se suoce sa pravim stanjem stvari. :-(

    OdgovoriIzbriši
  3. Svaka ti je "ka' Njegoševa", al ozbiljno. Ovo i sama ponavljam skoro svakoga dana, pa nek' me i smatraju nadrndanom vešticom, baš me briga. Ne razumem i ne prihvatam PRITISAK koji nam se nameće, pritisak savršenosti, večite mladosti, lepote, uspeha, uklapanja u nekakve bolesne kalupe, koje je postavio mediokritetski "krem" društva....
    Nisu svi posebni, nisu svi talentovani, nisu svi predodređeni za uspeh. Ne mogu i ne treba svi da studiraju, ni da žive u gradu, ni da budu profesori-magistri-doktori i spašavaju svet. To je sasvim u redu. To je prirodno i normalno.
    Ali, kad pod izgovorom "tolerancije, ljudske slobode i ravnopravnosti" zapravo ukineš svaki kriterijum, banalizuješ posebnost i jedinstvenost. Kao što se parola "budi svoj, imaj stav" izlizala od upotrebe, pa sad ne znači ništa i te "individue" su zapravo jadne kopije, klonovi.

    BRAVO!

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi