Još jedan book tag

Na Ivaninom, a onda i na Katarininom blogu naišla sam na zgodan izazov, pa rekoh, što da ne. Bez previše odugovlačenja...

1. Sažetak na poleđini knjige - korisna ili bespotrebna stvar?
Svakako korisna. Uzmite kao primjer naslov Tell the Wolves I'm Home. Bez sažetka čovjek može misliti da se ovdje radi o vukodlacima, motorističkoj bandi, lošim susjedima, budimo iskreni - o bilo čemu. Naslov ne znači puno. Knjiga je odlična, btw. Osim toga, bez sažetka ja ne bih znala jesam li neku knjigu već čitala, jer naslove knjiga, filmova, pa čak i pjesama loše pamtim... 

2. Nova knjiga - meke ili tvrde korice, pdf?
Pa pdf ne sigurno jer je pdf žešće sranje s kojim je najteže dalje. Mobi (ili barem epub koji možeš ljudski pretvoriti u mobi). Od kad imam kindle, za sebe ne kupujem tiskane knjige. 
3. Bilježiš li pri čitanju stvari u knjigu ili posebnu bilježnicu? Nekad sam znala u knjigu (ako je moja, naravno), sad kindle ima opciju da fino označiš red koji ti je zanimljiv i dodaš komentar. Ili pak napravim update na goodreadsu i dodam komentar. Najčešće ne vodim nikakve bilješke kad čitam. Iskustvo me naučilo da im se ionako ne vraćam, pa čemu pisati. 

4. Koliko ti je bitno je li pisac muško ili žensko? 
Nije mi bitno, i kad čitam npr. islandske krimiće nemam pojma je li autor muško, žensko ili Marsovac. S druge strane, mislim da su ženske autorice često (ne uvijek, ali često) zanemarene npr. u našem obrazovnom sustavu gdje puno profesora i ne spomene žene, osim Vesne Parun, dok se trećerazredni muški pisci spominju redovito sa svojim četverorazrednim djelima. Ali to je tema za neki drugi post. 

5. Čitaš li kad unaprijed? Jesi li ikad pročitala zadnju stranicu prije nego si došla do nje?
Ne, ali ako čitam zbirku priča ili pjesama, često čitam random redom i preskačem one koje su mi dosadne. Također, jednom mi je u krimiću iz knjižnice neko govno napisalo na stranici na kojoj stanoviti Nick ulazi u priču: "Nick je ubojica". Nadam se da ga je stigla nekakva odvratna sudbina. Šupak. 

6. Koliko često organiziraš svoje police? 
Samo kad brišem prašinu. Imam relativno malo knjiga na polici, većinu sam ostavila kod roditelja, nešto sam razdijelila. Kindle je spas jer u njega stane sve, a lakši je od najlakše knjige. 

7. Jesi li ikad kupila knjigu samo zbog korica? 
Ne, to bi stvarno bilo glupo. Ne volim kad ljudi knjige tretiraju samo kao ukrasne objekte i kupuju ih po širini police, kao da kupuju drva, na metar. Korice su nebitne. Bitno je ono iznutra, čitav jedan svijet. 

8. Gdje čitaš?
Gdje stignem. U kuhinji dok kuham, u krevetu, vani, u tramvaju, na poslu pod pauzom... Jedino ne čitam više u kadi, strah me nezgoda s čitačem... 

9. Je li mučno ako čitaš dok se voziš?
U autu i autobusu da. Osim ako ne popijem tabletu protiv mučnine. Onda mogu. 

10. Harry Potter ili Sumrak saga? 
Harry Potter. Sve knjige su mi super, i daleko je kvalitetnije štivo, a autorica zna svoj posao bolje od one druge. Said that, pročitala sam i sve knjige Sumrak sage. Prva mi je bila zanimljiva i zabavna jer nisam to očekivala, druga je dosadna ko proljev, treća ima zabavne dijaloge, a četvrta je over the top. 

11. Nosiš li knjige na put? 
Kindle je uvijek sa mnom, dakle da. 

12. Mirišeš li svoje knjige?
Posebna vrsta fetiša, hahahahahaha. Uglavnom ne. Neke mirišu lijepo, ali kao netko tko radi u uredu natrpanom novim knjigama, mogu vam reći da neke i opasno smrde. 

13. Knjige sa ili bez ilustracija? 
Nisu mi potrebne. Ali ih volim, posebno u dječjim knjigama. 

14. Što si voljela čitati, ali si s vremenom shvatila da je nekvalitetno štivo?
Ah, koje pitanje. Ja volim dobar treš. I čitam ga s namjerom. Ne čitam uvijek remek djela svjetske književnosti. Puno mi je bitnije ako čitam ljubić, da je dobar i zabavan ljubić, a ne neko pretenciozno sranje koje si umišlja da je nešto drugo, a ne obični ljubić. Isto vrijedi za sve ostale žanrove. Jebemu život, pa ne možemo svi i uvijek čitati Prousta. Sačuvaj bože dosade. 
15. Priča iz djetinjstva koja uključuje knjige?
Hm, već sam pisala i o tome kako mi se rodila ljubav prema čitanju i kako sam muku mučila s knjižničarkama u knjižnici... Možda da s vama podijelim nešto drugo, ima veze s knjigama, ali i drugim medijima. Traume iz djetinjstva. 
Trauma prva... Dakle, kad sam bila dijete na tv-u je išla OVA serija u kojoj starac priča priče. Ima jedna epizoda u kojoj zarobe smrt i prikažu kako izgleda svijet u kojem ljudi čekaju smrt koja ne dolazi i sve su jadniji i jadniji... Mislim da noćima nisam spavala zbog toga. 
Trauma druga... Peća i vuk, Prokofjev. Puštali mi na kaseti da zaspim. Ne da nisam zaspala, nego nisam spavala narednih mjesec dana od jebenog straha. Sjećam se da nam je u srednjoj profa na glazbenom pustila istu stvar, dobila sam napadaj panike. Pouka? Daj ti meni priču u pisanom obliku, ovo gdje mi vizualiziraš i dodaš zvukove mene mentalno osakati. 

16. Koja je najmanja knjiga na tvojoj polici? 
Mali latinski rječnik. 

17. Pišeš li? Vidiš li sebe kao pisaca u budućnosti? 
Pišem, pisanje mi je i prošlost i sadašnjost i budućnost. 

18. Kad si zavoljela čitanje? 
Ne znam, to je nešto što volim oduvijek. 

19. Omiljeni klasik? 
Uh... Kako da čovjek na to odgovori?! Prvo mi recite što je za vas klasik. 

20. Je li ti književnost najbolje išla u školi?
Da.

21. Da ti netko pokloni knjigu koju si već pročitala i nije ti se svidjela, što bi napravila s njom?
Bila iskrena i rekla. Proslijedila dalje ili vratila. Ne kužim baš ono da se poklon uvijek mora cijeniti i koristiti. Jedno je biti pristojan, ali brate, može mi netko pokloniti i analne kuglice, pa ne znači da iz respekta moram hodati okolo sa pikulama u šupku. 

22. Za koji YA serijal osim Harry Pottera i Hunger Games znaš?
Mnoge. I mislim da HP nije YA, ali ok. Trenutno čekam da izađe treća Red Queen. Većinom mi YA knjige nisu zanimljive, često su na isti kalup, a ako je pisanje osrednje, preskačem. 

23. Koja je tvoja omiljena riječ? 
Uh, ima ih puno. Ovisi o situaciji. 
24. Vampiri ili vile? 
Vampiri. Ne volim vile, žešći su mi preser. Cijela ta hipijevska priča i lepršanje i šiljaste uši. Fala, I'll pass. 

25. Duhovi ili vukodlaci?
Vukodlaci. Zanimljiviji su. 

26. Shapeshifteri ili anđeli?
Shapeshifteri. Kome mogu anđeli biti zanimljivi?! Vidi što sam napisala za vile. 

27. Ljubavni trokut ili zabranjena ljubav?
Nijedno, previše drame za moj ukus. 

28. Ima li neko posebno mjesto gdje čitaš?
Kao što rekoh, gdje stignem. 

29. Bookmarker ili obični papir?
Sasvim, sasvim nebitno. 
30. Možeš li prestati čitati bilo kad, ili to mora biti određen dio knjige?
Bilo kad. 

31. Jedeš li ili piješ dok čitaš?
Ne, ali često čitam dok jedem ili pijem.

32. Možeš li čitati dok je uključen tv ili svira muzika?
Da. Uvijek mogu čitati.

33. Jedna po jedna knjiga ili više odjednom?
Uglavnom više.

34. Čitaš li na glas ili u sebi?
Pa u sebi, wtf. Čak mi se ne miču usne, a i ne pratim slinavim prstom redove.

35. Omiljeni žanr?
Crime, mystery, triller. 4life hahahahahahaha

Ne da mi se baš nekoga tagirati, iako mislim da bi ovo dobro sjelo late bloomer i Tihani. Samo sugestija... 

Primjedbe

  1. Odgovori
    1. nemoj mi reći da voliš vile? kako to ide? jel to kao zvončica ili lotr?

      Izbriši
    2. Ma jok..one zlocke iz Viline sonate ili Selidbe vila puno su mi draze :D

      Izbriši
  2. Haha jao koliko sam se smejala zbog tog debila što ti je odao zaplet, da l su ti ljudi realni?😆
    Ja mislim da si jedina, koja je slično kao i ja odgovorila za treš knjige, živeo treš.😆
    Jedva sam čekala da odg na pitanja, jer sam znala da će odgovori skroz biti u tvom fazonu, mislim da si zbog humora trebala kao Engleskinja da se rodiš, to je naravno kompliment, analne kuglice, vrištim.😆

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. treš je ok, ne mora sve u životu biti metafizika :D

      Izbriši
  3. Sjetila si me da imam jednu knjigu erotskog karaktera i ilustracije su u njoj i zanimljive i korisne. I zanimljivo mi je pratiti rad ilustratora, volim Torjanca (on nije ilustrirao knjigu o kojoj sam pisala :D) i volim vidjeti kako netko drugi doživljava riječi i priču.
    I sjetila si me još nečeg, kad sam jednom nekom rekla da čitam par knjiga paralelno, pa me optužio da laže, jer tko to još može, sve u isto vrijeme odvojeno popamtit :D
    Za vampire i shapeshiftere se potpuno slažem. Tko još želi biti duhvila?!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. duh vile... wow. imaš ideju za novu seriju knjiga o nesretno zaljubljenoj mrtvoj vili :D

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi