Šupkopopis

"Vi mene ne volite" ili "Vi ne volite moje dijete" ili "On/a njega ne voli i gotovo" tri su rečenice kojih sam radeći u školi naslušala, bez da su mi ikad bile jasne. Za početak, nisam ja dužna nikoga voljeti. Ja nisam ničija mama. Nisam papa niti sam Louise Hay, pa da propovijedam vječnu i samo ljubav, prema svima i za svakoga. Doista, nitko nije dužan voljeti vas, vašu djecu, vaše ljubimce, vaš humor, stil, kuhinju. Prosto jednostavno. 
Said that, ja sam često voljela djecu kojoj sam predavala. Svima nam se to desi. Voliš ta mala neodgojena govna radi kojih pišaš krv dok ih u red malo ne dovedeš, voliš ih kad su grozna, voliš ih kad ti nož donose na sat, voliš ih i kad ti donesu žive, velike, egzotične žohare, voliš ih kad nakon što se mjesec dana lomiš da ih nešto naučiš blenu u tebe k'o tele u šarena vrata. Ali to ti nije dužnost, to ti nije obveza, to nije dio tvog posla i nisi za to plaćen. Kraj. 

I bljuje mi se svaki put kad netko tumači kako je neko dijete bistro i prebistro, ali eto, ona ga ne voli. Recite nešto drugo. Recite da ne zna motivirati, prepoznati, potaknuti, objasniti, izvući iz djeteta, recite da ne zna svoj posao, i sve to mogu vjerovati. Branite svoje dijete, tko će, ako nećete vi. Samo nemojte reći da ga ne vole, jer je nebitno, koliko god zvučalo okrutno. Ni odgojiteljice ni učiteljice ni profesorice ni šefice, nitko nije dužan voljeti vaše dijete. 

Djeca koju se uči da nije fer kad ih ne vole, kasnije postanu nekompetentne kreature koje svaki poslovni zadatak doživljavaju kao osobnu uvredu, i s trideset u guzici još se uvijek žale kako bi im bilo dobro da ih šef ne mrzi. 
Stavili smo to moranje na pijedestal, odjednom svi moramo biti prepuni ljubavi prema svemu i svima. Pa ako ti smeta što netko ne pokupi pseći drek ispred ulaza, odmah mrziš pse, ako ti nije simpatično derište koje urla po stubištu odmah mrziš djecu, ako podsjetiš nekoga na rok, odmah se ponašaš kao prema robu. 

Svijetu ne treba više ljubavi, svijetu treba više kičme. 
*ovdje bi išao disclaimer o tome kako zapravo ljubavi nikad dosta, ali danas ga nema. grow a pair. 



Primjedbe

  1. Kao i obično, opet ovo mogu potpisati. Jedan mi je ove godine na zaključivanju ocjena rekao da sam mu upropastila život jer sam mu za prosjek 2.2 zaključila dvojku (a ne trojku) čime mu je pao prosjek koji je on zamislio i sad mu stari neće kupiti motor. 1. srednje. Nakon histeričnih ispada koji su trajali jedno vrijeme rekla sam da mi je drago ako sam ga takvog maknula s ceste.

    Idem ja kmečat da oni mene ne vole jer nisu u stanju naučiti deset pitanja. Mogu kmečati kad psuju jedan drugome mater na satu umjesto da nešto rade, kad dođu sa sendvičem u ruci preživajući u ustima mogu li pisati test još jednom, a u 4 prethodna pokušaja maksimalno su skupili 2 boda od 25 iako su svaki put pisali isti test i u milijun drugih situacija. Najviše mogu kmečati oko toga da neke od njih roditelji zaista ne vole jer da ih vole, odgojili bi ih.

    Na što smo spali. Nitko se više trudom i radom ne bi potrudio za svoju guzicu. Država nas ne voli. Kme.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. yup, cura me neće, kme. nekompetentan sam, kme. netko misli da nisam dovoljno šarmantan, kme :D

      Izbriši
  2. Mislim da se citirani komentari ne pozivaju na izostanak afiniteta, već na prisutnost animoziteta. Vjerujem da je svatko od nas tijekom školovanja bio svjedok tome da neki profesor nekog učenika voli a da drugog ne voli bez razloga. I to se itekako znalo ogledati u ocjenama (kao odlična učenica koja nikada nije imala problema s profesorima, mislim da moje riječi posjeduju dovoljnu težinu).
    Pa ipak, isto tako vjerujem da su ti komentari, kada dolaze od roditelja, većinom pretjerani i da im je razlog svaljivanje krivice na drugoga. Tako da razumijem frustraciju koju izazivaju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. svi volimo i ne volimo ljude bez razloga, posve subjektivno, da si ne lažemo.
      ali problem nije u tome da nekoga voliš/ne voliš, nego u tome da si neprofesionalan.

      znam da ima svakakvih profesora, od toga nikako ne bježim. samo mislim da je najlakše reći "ona ga ne voli". u najmanju ruku trebali bismo takav komentar promijeniti u nešto točnije, na primjer "neprofesionalna je i subjektivna pri ocjenjivanju, bez jasnih kriterija".

      Izbriši
  3. Absolutely wonderful!

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM
    INSTAGRAM @BEAUTYEDITER

    OdgovoriIzbriši
  4. ti ljudi kojima su uvijek svi krivi i koje nitko nikad ne voli....e bilo bi dobro da ih je barem malo manje.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi