Seciranje

Imala sam 7 ili 8 godina. Znam jako dobro da je to bilo tada, jer je brat još bio beba i bilo je sunce, ali nije bilo prevruće, vjetar je puhao taman toliko da vrijeme proglasiš prekrasnim. Imala sam dakle 7 ili 8 godina kad je susjeda mami rekla "Ličeko joj je zgodno, ali nogice su joj prejake", kao da opisuje u najmanju ruku neko prase iz crtića. Cijela priča nije išla u smjeru "dijete vam je pretilo", jer nisam bila, nego trebala bi biti mršavija da se svidi muškom rodu. Znam, jer je rečenicu nastavila. 
Ne sjećam se točno što je majka odgovorila, ali se sjećam da sam se osjećala baš nekako čudno, podijeljeno, kao da nisam sigurna jesam li upravo dobila kompliment ili je to bila uvreda, i do tog trenutka nisam znala da s mojim nogama nešto ne valja. Svjesna sam dakako da djevojčice seksualiziramo puno ranije, maltene čim se rode, okupe se babe i debatiraju koliko je lijepa i hoće li imat prođu, pa se tješe međusobno da se takve kasnije proljepšaju, dok vrte glavom gledajući smežuranu, žaruljoglavu drečavicu. I sva su djeca lijepa, a ako nisu, svejedno jesu, jer bit će kasnije. 
Moraju. Nema ti života ako nisi ljepotica. Stvore tako svijet u kojem ljudi shvate kao osobnu uvredu svaku ženu koja im nije privlačna. Jer što postojiš ako nisi desetka, čemu. Cijelo mišljenje o ženi se svede na to "dal bi ti to jebo". Danas budi kostur, sutra imaj prćastu guzičetinu, sačuvajbože da si prosječna, odmah si bezveze, a ako si bezveze, što postojiš isto. 
http://rebloggy.com/post/photoset-gif-pretty-gifs-confidence-women-equality-gif-set-photosets-feminist-sc/89918042003
I sve nekako mislim da su dio te seksualizacije i oni upiti kad ćeš rodit, pa šta se čeka, i sasvim je normalno i pristojno predbacivat ženama i premalo i previše seksa, kao da smo akrobati koji hodaju po tankoj žici primjerenog, i čim zakoračiš malo lijevo ili desno, odmah provalija, bez zaštitne mreže. 
Mislim da sam imala kakvih 14 kad su mi prvi put prokomentirali bokove. Dobri su to bokovi za rađanje. Pa kad mi je nešto kasnije, s 22, ginekologinja rekla da imam krasnu maternicu i da bi mi beba sigurno bila lijepa (?!), već sam bila naviknuta da me se secira kao živinče, pa me i susjeda tamo sa 7,8 mogla mirne duše markerom obilježiti kao što su obilježene junice na posterima u mesnici. 
Moderno ropstvo, tako to izgleda. Zini da ti pregledamo zube, sagni se da vidimo kičmu, okreni se lijevo, sad desno, vrijediš ovoliko. I kad dođeš tamo u tridesete, a ne rodiš, biološki sat postane ti najdraža floskula. Nitko ne pita želiš li djecu. Žensko si. Naravno da želiš. A ako ne želiš, nisi normalna. Nitko ne pita možeš li imati djecu. Naravno da možeš. A ako ne možeš, nisi normalna. 
I uopće ne ulazim u iskustvo majčinstva, za koje aposlutno jesam sigurna da je mnogim ženama najljepše iskustvo i da se osjećaju i ostvareno i sretno. Ali ja prvenstveno mislim da to treba biti izbor. I ako nije pristojno pitati "Je li ti žao što imaš djecu?", onda ni "Je li ti žao što nemaš djecu?" nije primjereno pitanje.

Primjedbe

  1. "Stvore tako svijet u kojem ljudi shvate kao osobnu uvredu svaku ženu koja im nije privlačna. Jer što postojiš ako nisi desetka, čemu."

    Istina. Tačno do riječi.

    OdgovoriIzbriši
  2. joj slažem se sa svime! meni dođe da se odselim na drugi kraj zemlje od priglupih i zadrtih ljudi. završila faks, kad će posao naći/ šta se radi, ne daj bože da sjediš kod kuće, svi misle da ništa ne raidš, jer posao od kuće nije posao, ako ne zaradiš odmah ne znam kakve pare, za što radiš, kad nađeš posao koji drugima odgovara, kad ćeš se udati već si 7god u vezi, kad se udaš (nisam do toga došla i ne žuri mi se) onda će na red doći djeca, sigurna sam... koma! koliko su mi dragi ti ljudi, rodbina, obitelj, toliko poželim da imam bar neki dostojan novček da se preselim da ih ne moram slušati. ispiranje mozga, brate mili :S alii, laganini. reći ću i ja jednom baj baj :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Jako volim ovakve tvoje tekstove.
    Imala sam pre par godina situaciju, ja kod endokrinologa/ zena je u pitanju, inace primetila sam da zene po pitanju ovih stvari najvise osudjuju druge zene i pita me je l imam porodicu, ja kazem naravno, mama, tata, brat, kaze mi ona mislim na decu, muza, ja kazem ne ( jos nisam bila udata ), a ona ce na to znaci niste ostvareni.
    Jebes Vukove diplome, drzavni fakultet, rad u sudu, nacitanost, opste obrazovanje...

    OdgovoriIzbriši
  4. kao što postoje različiti ljudi,takva postoje i mišljenja, ono što mene strašno ali strašno smeta nisu takvi upiti neznanih susjeda koje misle da se bonton jede, zašto osudjivati onoga koji ne zna bolje,ono što mi stvarno izvuče kosu na vrh glave jest ponašanje, opaske ili razmisljanja ljudi koji znaju bolje, koji znaju što je pravilno (ili su bar imali prilike naučiti sto puta) a ponašaju se da je njihovo normano,pravedno,da je on svojim sebičnim,nepravednim i ružnim mišljenjem u pravo jer "svatko ima pravo na svoje mišljenje"

    ne nema!

    svatko ima pravo na ono što ne ugrožava drugog i zagorčava mu život, zato moja ti je preporuka bori se protiv nepravde koju rade oni koji je biraju iako znaju da će nekome nauditi ,a ne protiv onih koji neznaju bolje, njih obiđi ili im se nasmješi(u sebi naravno jer bi bila ista kao oni)jer po mom iskustvu oni koji se opiru cijeli život tome da shvate, nikad ni neće.

    nastavi pisati uživala sam čitati!

    http://babylovesfashion.blogspot.hr/

    OdgovoriIzbriši
  5. Slažem se, seciranje počinje od malih nogu. I nastavlja se. Onda kroz život kreneš birati bitke, naučiš na glupa pitanja odgovarati još glupljima. Meni je drago protupitati "zašto to mislite?" i nastaviti zuriti u tišini u nekoga (pritom mislim na određene susjede koje imaju set seciralačkih pitanja), pa krene zamuckivanje, pa nisam ja tako mislila...
    I imaš pravo, tanka je linija, cijeli život, ako prihvatiš da je linija tanka. Ako ti se manje fućka, linija je siguran autoput, pa nije bitno ako malo krivudaš.
    Mogla bih sad o #štraci ali nije tema :D

    OdgovoriIzbriši
  6. Jednom sam tako kolegici, koja je komentirala visinu moga čela i proporcije moga lica u smislu ono, parafraziram,j..ga malo si disproprocionalna-previše ovoga i premalo onoga na licu, rekla: Sorry to je jedino lice koje imam! I nasmijala joj se u facu! Odličan ti je post! Ne mogu se načuditi kolegicama koje su bliže 40te nego 30te kada se diiiiiive nekoj ljepoti, a komentiraju one koji se ne uklapaju u tu kategoriju jer nisu mršavi, visoki, lijepo sređeni i sl..nego imaju malo veći nos, koju kg više i sl....začudi me tolika količina površnosti! Ne divimo se da je netko vrijedan, pošten, savijestan, ustrajan, razborit nego ako je lijepo sređen, izgleda kao s modnih pista i sl...osobno to divljenje i takvo mjerkanje vanjštine smatram odrazom (ne)zrelosti osobe.

    OdgovoriIzbriši
  7. I meni su još dok sam bila u osnovnoj govorili da imam bokove za rađanje i to sve neke babe. Nisam još pošteno niti počela živjeti, a već me vide kao kvalitetan stroj za rađanje. Eto, džabe, fakić - nisam ih iskoristila u tu svrhu pljuc, pljuc.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi