Alternativni post

Nemam tv. Ne kažem to iz snobovskih pobuda, nisam od onih koje zanima samo francuski novi val i azerbejdžanski avangardni filmovi, samo da naglasim koliko nemam pojma kad mi netko usred razgovora ubaci rečenicu iz najnovije hit reklame, a ja blenem. Pa mi objasne. Pa ja kažem da nemam tv. Pa oni kažu "Ali to je stalno na tv-u." Pa koji dio "nemam tv" ti nije jasan. Enivej... Ne gledam tv i ne znam koje su reklame sad hit ni tko je onaj mutavi voditelj vijesti na državnoj televiziji koji ne može sastaviti jednu normalnu rečenicu i ima jedno brat bratu tri govorne mane. Ne znam na čemu jaše Milo Hrnić ni što urlaju navijači pive. Ne znam jer nemam tv. 

Zato kad dođem nekome u goste, nekome tko ima tv (a ljudi koji imaju tv isti ne gase, ali nikad, i uvijek im je pojačan taman toliko da ne možeš normalno razgovarati bez da ti netko ne pokušava biti duhovit iz kakve domaće humoristične serije tamo u kutu, iza leđa), blenem u tu nevjerojatnu kutiju jer, kunem se, televizijski sadržaj je sve retardiraniji i retardiraniji. Danas sam tako čula kako madrac od memorijske pjene PONIŠTAVA EFEKT GRAVITACIJE. 
A vidjela sam i prilog iz emisije koja se diči svojim istraživačkim novinarstvom, prilog posvećen šarlatanskoj alternativnoj "medicini". Prvo nam pokažu pacijenta. Koji je s dijagnozom došao stručnjaku alternativne medicine. Koji mu je opipao puls. Iz pulsa se sve vidi. 
Ono što ga je posebno oduševilo jest činjenica da ne dobije svaki pacijent s njegovom dijagnozom istu terapiju. Zastanimo ovdje na sekundu. Toliko si privilegiran da ti točna dijagnoza i propisana terapija nije dovoljno dobra?! Ti si special snowflake, ne možeš imati istu terapiju kao svi drugi ljudi koji imaju istu bolest?! Da se razumijemo, ne niječem činjenicu da nismo svi isti i da ne reagiramo svi isto na iste stvari. ALI, veliko, veliko ALI, ne niječu to ni liječnici. 

Kamera tada prati stručnjaka o kojem kažu dvije fascinantne stvari. Prvo, da ima dvije godine medicinskog fakulteta. Imat dvije godine bilo kojeg fakulteta znači jedino i samo da znaš gdje je koja dvorana i kabinet. Ništa drugo. Da znaš išta nakon dvije godine, dali bi ti za to diplomu. Kraj priče. Tek kad završiš faks shvatiš koliko pojma nisi imao na drugoj godini i kako je neopisiva sreća da si dogurao do treće kad su ti stvari konačno počele sjedati na mjesto. Dakle, serem se na njegove dvije godine medicine. Ajmo dalje. Odmah iza toga ide rečenica kako je medicinu počeo učiti u trećoj godini. 
Znate što znaju djeca od tri godine? Tako je, apsolutno ništa. Osim ako su vaša, jer u tom su slučaju jako pametna i napredna. Reći da si se počeo pripremati za liječnika u trećoj godini je kao da ja kažem da sam se za zubara počela pripremati u petoj, kad sam gurala tehničku olovku plišanom slonu u usta i pravila se da je spužva koja je iz njega ispadala - pokvareni zub. Niti sam ja zubar, niti je taj tip liječnik. 

I sad konačno prestanu snimat lika kako zaneseno gleda u daljinu i puste ga da kaže par riječi. A on kaže DOSLOVNO kako je konvencionalna medicina (ili kako je ja volim zvati - medicina) odlična za hitne slučajeve, dijagnostiku i sređivanje posljedica bolesti. 
Ali alternativna se medicina bavi uzrocima. I nema nuspojava. Pa naravno da nema jebenih nuspojava! Kako će NIŠTA imat nuspojave?!?! Pa jesi li ti upravo rekao da je medicina super da izliječi čovjeka, dok je tvoja bulšit tehnika odlična da mu izvuče pare?! Jesi li?! 

Onda tu ubace bivšeg kirurga koji ponovi kako zapadnu medicinu ne zanimaju uzroci, već samo da ti propiše skupi lijek. Pa dobro ljudi, o kakvim vi doktorima pričate. Svaki put, a to je valjda jednom godišnje, kad odem doktoru, ja odslušam predavanje o tome kako i što sve trebam promijeniti, A JA SAM ZDRAVA! Ne znam ni jednog doktora kojeg ne zanimaju uzroci, o čemu vi pričate? 

I super mi kako se doktorima predbacuje zarada, kao da svi ostali radimo svoj posao iz velike, najveće ljubavi, a ne za plaću. Moja je prabaka živjela u manjem mjestu. U kojem su kod zubara na vratima napisali da se mole pacijenti da operu zube prije dolaska, dok liječnici na svojim vratima mole da se pacijenti otuširaju. Dakle, ne da su plaćeni previše, nego nema tih para za koje bih ja radila doktorski posao. Nema. Ima li među doktorima šupaka? Pa ima sigurno. Je li farmaceutskim kompanijama bitna zarada? Apsolutno. Jesu li organski-eko-frendli-bio-fri-rejndž-energetičari manje fokusirani na pare? Jesu racku. Još nisam vidjela da negdje svoje usluge nude besplatno. Naprotiv. 

I ako vam se na kraju čini da se previše ljutim oko ovog, dopustite mi da pojasnim zašto ne podnosim alternativne "medicinare", zašto ne volim tu šarlatansku bagru. Zato jer iskorištavaju očajne ljude. Ne moraš biti posebno glup, ne moraš biti posebno naivan, ne mora on biti posebno šarmantan i uvjerljiv. Samo ti trebaš biti jako očajan. A teško bolesni ljudi su očajni ljudi. I svi koji im u takvim trenucima prodaju maglu treba, zajedno s kiropraktičarima koji namještaju kičme beba, poslati u Sibir da golim kurcima tucaju kamen. Jebali ih limun, soda i magične kapi. 
Toliko. 

Primjedbe

  1. I sama sam gledala tu emisiju i čupala sebi kosu. A voditeljka me nervira do bola, koknula bih je. Složila bih se sa svim što si rekla, stalno sam okružena takvim glupostima oko sebe i kod ljudi koji su budući ljekari, što je najtužnije. I da, u svemu tome mene najviše boli to što je to brutalno iskorištavanje očajnih ljudi.

    OdgovoriIzbriši
  2. Sve si to dobro rekla za alternativnu medicinu... iskorištavaju očajne ljude koji bi popušili bilo kakav bulšit jer im jedino to preostaje.
    Ni ja ne gledam tv, ima sada 6 godina. Filmove i serije skidam, ostalo me ne zanima. Kada kod nekoga naletim na uključen tv tako me iritira da bih ga 5x bacila kroz prozor, ne znam odakle mi takvi porivi, ali tv me užasno živcira :D

    OdgovoriIzbriši
  3. Zaboga...sta sam procitala. Uzaaas sat sad sve ima na tv-u. Zato ga ni ja nemam. Vikendom kad odem kod mame ponekad kao prelstam kanale, da se podsetim zasto nemam tv. Propali su cak i dobri kanali kao sto su bili Discovery, NatGeo... itd. Ok ima tu jos dobrih stvari ali je cak i tu tona preglupih emisija. O domacim kanalima ne vredi ni govoriti, a posebno ne o faking reality-ima.

    OdgovoriIzbriši
  4. Jao kako tačno opisala moju mržnju prema ovim šarlantanima.:-D
    Nervirala sam se samo dok sam čitals, a kamoli da sam gledala.:-D

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi