Izazov, dan dvanaesti

"As an atheist, I am angry that we live in a society in wich the plain truth cannot be spoken without offending 90% of the population."
-Sam Harris

Nisam vjernica. Ne volim termin ateist, da parafraziram Harrisa, ako nemamo naziv za ljude koji NE vjeruju u Djeda Mraza ni za ljude koji NE vjeruju da ih otimaju i siluju vanzemaljci, zašto bismo imali naziv za ljude koji NE vjeruju u boga? 
Dobar sam dio svog života bila vjernica. Odgojena sam u katoličkoj obitelji, pa iako ne mogu reći da su moji ikad bili fanatici, više tradicionalisti s te strane, do neke svoje 15. ili 16., mislim da sam vjerovala da vjerujem. Onda mi je nekako sinulo da je ono što ja nazivam vjerom puko praznovjerje, da nema više smisla od trostrukog pljuvanja kad vidiš crnu mačku, da su moje molitve uzrokovane glupom mišlju da će se desiti nešto užasno i strašno ako se ne pomolim, i jednom kad sam odlučila raskrstiti s kršćanstvom, paradoksalno sam postala i bolja "kršćanka". 
Odjednom si dobar jer želiš biti dobar, ne zato jer se bojiš. Ogromna količina krivnje radi vlastitog postojanja maknuta je s tvojih ramena. Od tada do danas sam prešla put od nekog tko vjeruje do nekog tko se ne zamara nebulozama. Nisam od onih što se odriču organizirane religije, ali se kunu u duhovnost i kvantne vibracije Chopre i ostalih šarlatana. 
Prvi je korak bilo priznati sebi da ne vjerujem u nešto u što silno želim vjerovati, a drugi odbacivanje bullshita kao takvog. Oči su mi se otvorile na silan šovinizam koji postoji unutar religija. Pa ako ima onih koji tvrde da su sve religije - religije mira, ja uzvraćam da su sve religije koljačke, uključujući budizam, jer su ih izmislili ljudi, a mi smo prije svega bili koljačka vrsta, da si ne lažemo. 

Primjedbe

  1. Draga Ivana, opet si zakucala! I ponavljam, da već nisam razuvjerila zaručnika bio bi uvjeren da sam ja napisala ovaj post od riječi do riječi. I usput ako si propustila: http://www.index.hr/black/clanak/zasto-ljudi-vjeruju-u-besmislena-sranja/862645.aspx
    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  2. Iskreno, meni užasno nedostaje vjerovanje u Boga. Nedostaje mi ta sigurnost i osjećaj da nisam sama i da ne ovisim isključivo o sebi. Bullshit aside.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi