Izazov, dan drugi

Nema ni dva dana, a ja već zaboravila napisati post. Nego, tema drugog dana je najdraža knjiga iz djetinjstva. 
Rano sam počela čitati. Moja baka još negdje čuva snimke mene kako čitam strip o Paji Patku i priču o Tri praščića. Ali prava sloboda je došla s iskaznicom knjižnice, jer sam sve knjige doma vrlo, vrlo brzo pročitala. 
Od tih mi je do dana današnjeg najdraža zbirka Sergeja Jesenjina koju sam doslovno naslijedila od majke, nekad njezina - sad je moja knjiga. 

No nisam bila samo ozbiljno dijete koje čita rusku avangardu, jako dugo su mi tete iz knjižnice branile ulazak na odjel za odrasle (bitches!) i čudile se činjenici da znam sama odabrati knjige (neš ti uspjeha). Prvi se problem riješio tako da sam u knjižnicu išla s vlastitom i majčinom iskaznicom (čak i tada me nekad nisu pustile na odrasli odjel), i uzimala tri dječje i tri knjige za odrasle. 
Mislim, kako da dijete pročita Zagorku i one treš romane Janka Matka, kako ako ga ne pustite na odrasli odjel?! Kako da već u ranoj dobi razvijem nerealna očekivanja u ljubavi, ako mi ne date da čitam?! 
Od dječjih jako sam voljela 5 prijatelja. Majka se snebivala nad dosadom koju čitam, i s vremena na vrijeme bi mi dobacila "Kakve sad sendviče jedu?" ili "Tko normalan pije sok od đumbira?!", i diskretno proturila Agathu Christie da dijete pročita pošteni krimić. 
Kad ovako razmišljam, sve mi se čini da mi se ukus nije puno promijenio. Ni tada nisam voljela povijesne romane (ajme dosade), ali dajte mi krimić i ja sam sretna. 

Što ste vi čitali kad ste bili mali?

Primjedbe

  1. Ajme kad se sjetim stripova- gutala sam ih nemilosrdnom brzinom! I jednom sam za ne znam koji mladi rodjendan dobila samo knjige od svih koji su mi te godine nesto poklonili (ne sjecam se sad tocno da li su bile biblioteka vjeverica, ali su bile on prekrasne djecje knjige). Te knjige su i dan danas na polici kod mame.
    Kad je nona umrla, naslijedila sam neke njezine prastare koje su mi i danas najdraze. Bocacciov Dekameron, jednu o zivotinjama i svasta jos. Nona je bila uciteljica, pa je imala svasta.
    Citala sam one djecje i poneku od Agathe Christie. MJZ i dan danas imam kod kuce i ponekad ih i dan danas citam. Nikad se nisam slagala s onima koji je nisu previse cijenili, i takvi su mi jako isli na zivce.
    A volim i psihologiju, povijesne knjige, i dobre krimice, mills and boon- especially historical,.... sve i svasta. Ako nista drugo ne skupljam ko zimnicu, skupljam knjige...

    OdgovoriIzbriši
  2. Ajme đe me nađe! Čitala sam što god je došlo pod ruku u kući, susjedstvu, policama knjiga prijateljičinih mamam, ...dakle bilo je tu i Zagorke i Janka Matka i Daniek Steel (hihih!) i Agathe Christi..sjećam se jedne knjige zvala se Peto godišnje doba (o ratu) i onda kada sam to iscrpila nabrjano- prijatelj iz razreda me učlanio u Svijet knjige pa sam čuvala đeparac i čekala da dođe taj katalog da kupim novu knjigu....onda su krenuli Vampir Lestat i ona prije nje po kojoj je snimljen film (?!)...pa romani u kojima se siromašni odvjetnici bore s velikim koropracijama za svoje siromašne i obespravljene klijente...ajme mogla bih tako do sutra! A najdraža iz djetinjstva bila je knjiga koja je imala,između ostalih, i priču Sretni princ -ne Mali princ nego Sretni princ! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. meni je sretni princ trauma, baš me redovito izdeprimirala ta priča :(

      Izbriši
  3. Aaaaa dječja književnost <3 <3 :)
    Pet prijatelja su mi bili zakon, onda svi romani Ivana Kušana o Koku, pa Pavao Pavličić i njegovi romani, pa Grigor Vitez, pa Jagoda Truhelka... Jao! Ma hrpa autora je bila koje sam obožavala, ne mogu se sada ni sjetiti svih. I to me sve zanimalo tamo negdje do trećeg, četvrtog osnovne i onda sam krenila s Agathom C. koju danas ne bih pročitala od dosade, mada volim (sam voljela) nedjeljna kišna jutra provesti gledajući Poirota. :) Tamo negdje u petom osnovne sam otkrila Kishona. Voljela sam ići u knjižnicu (sad pauziram zadnjih godinu dana od knjižnice jer ne stignem puno čitati od sina)i nadam se da će ovaj moj mališan naslijediti barem upola moje volje za knjigama. Čini mi se da je na dobrom putu jer sad s godinu i po obožava slikovnice i knjige. Ima i svoju policu s knjigama u našoj kućnoj bibliotekici. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. haha, i meni je teta u knjižnici branila pristup odjelu za odrasle, a onda sam se upisala u drugu knjižnicu ;)
    u osnovnoj sam pročitala sve od agathe christie, sve od sir conan doyla, zagorke... pa mi je neko vrijeme bio napet s. sheldon, pa leon uris... kao tinejđerka sam obožavala prousta, krležu i dostojevskog ali sad nemam živaca za njih, ubijaju mi koncentraciju... i baš mi je žao zbog toga :/
    obožavam fantastiku koju sam otkrila pred kraj srednje škole, i to zato jer sam pročitala sve što me interesiralo pa mi teta bibliotekarka predložila nešto novo... mislim da je tek onda moja mašta dobila krila :D
    ali krimići su zakon, dajte mi nesboa (ali u zadnje vrijeme i svaki drugi skadiavac prolazi) i ne trebate me ni hranit ni timarit ;)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi