What would Stella do?

Oće me nešto feministički postovi u zadnje vrijeme. Ne znam zapravo zašto. Nije da ih planiram. Teme same dođu do mene. Imala sam recimo namjeru da vam pišem o seriji koju gledam zadnji tjedan, i kad sam krenula guglat par stvari, da vam o seriji kažem nešto više od vlastitih dojmova, ispadne da gledam "feminističku seriju". Da budem iskrena, ne znam što je ni što bi trebala biti feministička serija. Jer, ne bi li sve serije trebale biti, znate već, feminističke? Tretirati ženske likove kao ljude i to. Pa opet, ispada prema ovome da nisu. No da se vratim par koraka unazad. 
Postoje tako neki muški likovi u kriminalističkim serijama i knjigama koji su antijunaci svoje vrste. Policajci koji piju, kockaju, kurvaju se, kradu, lažu, nema što ne rade, ali ih volimo jer su ti gadovi u suštini dobri likovi koji riješe slučaj. Meni malo ide na živce ta pomodnost gdje moš bit dobar policajac samo ako si vikend-nakomančina, ali tko mene pita. Ljudi ih vole. 
I onda pogledam seriju u kojoj slučaj riješava žena. Samostalna, pametna, sposobna, divna žena. Doista divna, doista dobra. Žena koja za razliku od spomenutih detektiva nije šupak, prema nikome. Koja ne dopušta da je itko gazi. Koja se ne opravdava. Koja se ne srami. Ne kocka, ne drogira se, ne opija se, ne krade, ne laže. Iskrena je do jaja. Jajnika. I eto ti feminističke serije. Ima ona svojih problema, i to serija ne skriva. Samo eto, ne dopušta žena da je netko radi toga omalovažava, ne dopušta žena seksističke ispade u svojoj blizini. Dovoljno da se po forumima razvije rasprava kako je to serija koja mrzi muškarce. Jer odmah mrziš muškarce ako biraš s kim ćeš se i kad jebat. Odmah mrziš muškarce kad ne dopuštaš da se netko pokenja po tebi. Ma dajte ljudi, wtf. 
Da, ima serija par rečenica koje ukazuju na seksizam. Ako išta, preispituje seksizam. Ima serija par rečenica u kojima se ne pazi na osjećaje muškaraca. Ali kao netko tko živi skoro 33 godine bez da netko na tv-u pazi na moje osjećaje, stvarno ne vidim zašto bi se trebalo razmišljati o tome hoće li neki muški ego biti povrijeđen. 
Po tim raspravama ispada da je jedina junakinja koju mužjaci mogu provariti neka žena-mačka-pas-antilopa-neznamšta sa sisama na izvol'te i u kožnom kombinezonu. Ne želim vam rušiti fantazije, ali uglavnom nismo takve. I znam da postoje normalni muškarci koje ne ugrožava jaka žena ni IRL ni u seriji, pa kako se onda desi da se toliko ljudi bavi ovom serijom iz posve krivih razloga. 
Kad bih ja išla secirati filmove i serije na način na koji oni to rade, u svakoj bih nešto našla. Eto, ako ste žena, naviknute ste na to da ste svetice ili kurve, da najjači ženski likovi moraju duboko u duši biti slatkice, da najsamostalnija žena traži mužjaka da se na njega osloni. I živimo s tim. Stvari su takve. A onda se pojavi jedna koja ne traži oslonac, and all hell breaks loose. 
Pogledajte The Fall. Serija je fakat dobra. A Stella je badass. 

Primjedbe

  1. Čim sam vidila Scully odmah mi se gleda :D

    Meni to pomalo ide na živce, čim ne daš da te netko gazi, pogotovo ne patrijarhalni papci - odmah si feministkinja...
    Mene su odmalena učili da budem samostalna i mogu reći da mi je upravo otac usadio vrijednost kako bi se muškarci trebali odnositi prema meni :)

    OdgovoriIzbriši
  2. gledala sam Fall, doduše ne sve epizode, ali mi se jako svidjela. Gillian odlična, zaplet dobar, dijalozi dobri. Svidjelo mi se kako sama poteže "osjetljiva" pitanja bivših odnosa sa sadašnjim kolegama.
    Nisam uopće stekla dojam da se toliko o seriji raspravlja :D ali zapravo nisam ni guglala o njoj. ako nije rasprava završila na komunistima i ustašama i partizanima, mislim da nije toliko loša :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Serija je fantastična, pratim je od kako se prikazuje. Jedva čekam treću sezonu. Stela je odličan lik i ima par sjajnih citata na relaciji muško ženskih odnosa. :)))
    I da, naišla je čak na kritike, jer navodno potpiruje mržnju prema ženama, mislim kao da takve serije ubice nisu zaista postojale. A onda su se pretpostavljam okrenuli u drugom smeru. Narodu nikada ugoditi.

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam apsolutno prestala gledati TV programe jer nisam nikako mogla, a da ne vidim, količinu seksizma i šovinističkih ideala, koja se prenosila kroz sve. Od reklame, do filma, do serije, do dnevnih TV emisija.
    Sad mi TV služi samo da ga, HDMI kablom prikopčam na računar, i gledam stvari od kojih neću dobiti umni proljev.

    OdgovoriIzbriši
  5. gledala je čim je izišla i zbilja je odlična :D
    na račun nje, odnosno jamie dornana, sam se čak upustila u podhvat gledanja '50 nijansi sive'... i požalila ;)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi