Sretan vam vaš dan, lijena bagro

Danas je svjetski dan učitelja. Nije kao da je ikoga briga. Uostalom, zašto bi i bilo? Nije kao da nam učitelji trebaju. Pismeni se sami rode. Postaneš kirurg nakon godina i godina ničega. Jeboškolu. Koga je škola ičemu naučila. 

Svjetski dan učitelja savršena je prilika za maksimalno izdrkavanje besposlenih likova na svim društvenim mrežama. Ispod svake čestitke nađe ih se bar 50 koji iz kvartovskog kafića negdje nakon 11, kad se probude i popune listić za kladionicu, na svom smartfonu natipkaju komentar o tome kako je stoka još i dobro plačena ,neznam šta oče više ili mudro zaključe kako bi nastavnicima trebalo plaće maknuti jer onda bi se vidilo ko voli svoj poso a ko je u prosvjeti jer nije za drugo. Svakom od tih ponaosob fino i kulturno poručujem:
Većina velikih kritičara ne bi radila u školi, nema tih para. Također jako volim kad netko misli da trebaš raditi za kikiriki jer radiš s djecom i kako je upravo to dokaz abnormalne ljubavi prema svom poslu. Isti ti nemaju problem s nogometašima, pjevačima ili glumcima. Zašto? Što ne bi lokalna pevaljka pokazala da voli pjevati i pjevala džabe? Što ne bi nogometaš trčao for free da pokaže svima da obožava nogomet? Što nitko ne kaže Pittu da snima filmove besplatno kako bi svakom luzeru dokazao da voli svoj posao, a da ga ne radi zbog para? 
Zar trebamo biti plaćeni samo za ono što nam je mrsko? I zašto svaki Sam svoj gazda sa završenom Životnom školom misli da može komentirati školstvo, iako je svima očito da je školu vidio samo na slici? Milijun puta sam rekla da je u prosvjetu puno ljudi zalutalo. I to stoji. Ne mislim da nastavnici trebaju biti zaštićeni od kritike. Ali postoji razlika između kritike i neargumentiranog kenjanja. 
Ali kome ja pričam... I zašto, zašto uopće? Nisam više u prosvjeti. I sve mi se čini da je to najbolje što mi se u zadnje vrijeme desilo. 

Primjedbe

  1. sretan ti tvoj dan :*
    nadam se da se što skorije vratiš u prosvjetu, definitivno tamo pripadaš :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Potpis. Nisam i jesam u prosvjeti već tri godine i ne znam koja opcija mi je gora :(

    OdgovoriIzbriši
  3. potpisujem! svi stalno pričaju o tome kako je to dobar posao, odlično plaćen, a nemaju veze s vezom što on podrazumijeva...ni ja ne radim u prosvjeti (nije mi bila duga karijera, malo zamjena i to je bilo to), a samo kad se sjetim torture razgovora s ravnateljima koju sam ponovo prolazila nedavno....užas.

    OdgovoriIzbriši
  4. Pa, sad... Pod pretpostavkom da svi biramo i školujemo se za posao koji volimo, onda će nam taj isti posao, i pored svega, biti zadovoljstvo.
    Da su u prosvetu mnogi zalutali-jesu, ali su zalutali i u zdravstvo i u sudstvo i u mnoge druge profesije. Problem je daleko veći, na višem nivou.
    Lično poznajme ljude koji daju sve od sebe da decu nauče, ne samo onome što piše uknjigama, već i mnogim drugim stvarima, a znam i ljude koji su supšta suprotnost njima.

    Ne radim u prosveti, ali dajem sebi za pravo da komentarišem neke postupke pojedinaca, što zaposlenih tamo, što onih koji zapošljavaju ljude po direktivi.
    Primer: Učiteljica engleskog, žena koja se leči na psihijatriji, predaje u školi. Po njoj se vidi da ima problem, što je, sa ljudske strane gledano, jako tužno, ali je, takođe, jako tužno, što moje dete, iako 6 godina uči engleski, ne ume da sastavi prostu rečenicu, a tužno je, takođe, što zbog takvih slučajeva, recimo Ivana Split nema posao.

    Kako god, postoje oni svetli primeri kojima ja, od srca, želim srećan Dan učitelja!

    OdgovoriIzbriši
  5. Znam da je 2 days ago, ali sretan ti Dan ucitelja. Takvih kao ti i mojih dobrih priatelja i pravih ucitelja nikad dosta. Tebi i onima koji inspiriraju generacije, sretan Dan ucitelja!
    Ja se mislim da li da odem uciteljskim putem kao i moji kolege s post dipl. studija koji se uopce nisu premisljali.
    I ima ih zalutalih u svakoj profesiji. A onome koji kaze: "...those who can't, teach! " treba stavit torpedo u dupe. Jer ocio tako pametno iz dupeta rezoniraju i baljezgaju.
    Kad gledam unatrag, i trazim role models u svojim mladjim godinama, sjetim se ucitelja i profesora koji su bili od suhog zlata i uvijek golemo podcijenjeni, onih blesavih koje je onda trebalo nalupati jer su govorili i radili gluposti i onih koji su imali problema kao Natasina by heart - jednog svog gimnazijskog profesora sam vidjela na odjelu za psihijatriju.

    OdgovoriIzbriši
  6. A tek kad kazu: sta hoce oni? Imaju te raspuste... Grrr.. Nisam radila u prosveti, ali usko saradjujem sa njima i svesna sam koliko ogranicenja imaju, a koliko je u stvari vazan taj njihov posao, koji je bedno placen. Tek toliko da ne ostanu gladni, i eventualno da plate po koji racun. Tuzno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisu ni ostali u ovoj države mnogo bolje plaćeni. Generalno, stanje jako loše, a ja ne bih radila u prosveti ni za 5 raspusta! Jedino što bi došlo u obzir, to je da predajem pravnu grupu predmeta. Nažalost, kao i u svakoj profesiji ima i ovog i onog, ali je činjenica da mnogi ljudi imaju ambiciju da budu seoski učitelji da ne bi radili ništa. Svedok sam takvog razmišljanja budućeg studenta Učiteljskog fakulteta.

      Izbriši
    2. to mi zvuči poznato. općenito ljudi traže posao na kojem će dobivati plaću bez da rade....

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi