Od tablica do tableta

Priča mi kolega neki dan kako djeca imaju problem s papirima. Ako im projicira nacrt, gledaju i prate. Ako im isti dostavi na papiru, okreću ga zbunjeno, gledaju sa svih strana prije nego ga nezainteresirano odlože, zaključivši da je nebitan. Njegova je generacija drugačija, tvrdi. On se ne snalazi nego na papiru, voli nacrt držati u rukama, pa iako je to i dalje samo ideja na papiru, ima osjećaj da drži nešto konkretno. 

Nisam od onih što tehnologiju krive za opće "loše" stanje svijeta, bolesti i otuđenost. Ali ima nešto u tim papirima koje spominje. Najveći problemi s bilo kojim radnim zadacima koje učenicima serviram na komadu papira su: gdje se što nalazi, što ja sad moram i gdje to piše. Toga nema. Nema veze što u prva tri reda pišu upute vrlo jasno, njima treba nekoliko minuta da uopće nađu početak vježbe. Znate ono, vrh prve stranice. 
Da su lijeni, jesu. Da im je tlaka i muka uključit mozak, također je istina. Ali do razgovora s kolegom nisam mislila da je problem u papiru. Prečesto ne shvaćamo da pred nama mogu isto tako sjediti alieni. Tinejdžer ili vanzemaljac sasvim je svejedno. Njihov mentalni sklop jednostavno je drugačiji. Ne nužno bolji ili gori, samo drugačiji. 

Bez brige, i dalje su nepismeni, gdje god da pišu. Njihovo znanje nije zapravo veliko ali nezapaženo. Nemaju pojma. Ali, stavljati pred njih papire nekako je kao da pred mene netko stavi tablicu i kamenčić. Prvo bih ih razgledala sa svih strana prije nego bih rekla Šta s tim?
Nemam iluzija da bi s tabletom umjesto bilježnica nastava postala puno uspješnija. Vjerojatno bi im bilo lakše surfati netom dok ja pričam, a umjesto Šta sad tu treba, postavljali bi mi pitanja poput Koja je šifra za wi-fi?

I tisuće prosvjetnih radnika i metodičara vjerojatno je zgroženo samom idejom da djeca konstantno ne rade na pisanju pisanih slova. Evo vam fun fact: 99,9% svih srednjoškolaca kojima sam predavala u 8 godina rada, ne zna pisana slova. Nemaju pojma. Mala tiskana im stvaraju problem ponekad. Ali pisana? To jednostavno ne znaju. Također fun fact, dobre tete i stričeki koji dolaze u nadzor i inspekciju traže da učenici pišu pisanim slovima.
Krasopis u ♥. Jer to je ono što je bitno za budućnost.

Primjedbe

  1. krasopis!

    ja više ne znam pisati. samo tipkam, i kad moram pisati, i to brzo, na nekim radioicama,to je strašno što izlazi iz moje kemijske.
    uvijek me iznenade (opet) prioriteti koje škola u nas ima. krasopis. žao mi je.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ako pišem sporo i s voljom, pišem uredno. kad mi se žuri, to mogu pročitati samo ja.

      jako dugo nisam mogla pisati ako ne bih rukom napisala tekst, pa sam ga onda uređivala na kompu. sad pišem odmah na kompu. olakšava život.

      Izbriši
  2. Krasopisi, rukopisi, pravopisi, krivopisi o finkle-pisi (ovo zahtijeva posebno objasnjenje)... :-ppp Tu ni se dalo naklafrat until tomorrow...
    Znam sto Zuba misli, i ja tako imadem 150 rukopisa, ovisno o tome s cim pisem, na cemu pisem, kako sjedim, kako drzim papir, kakve su mi ruke i da li mi je hladno i svasta nesto. A sjecam se u osnovnoj smo imali jednog ljevaka koji je pisao stampanim slovima non-stop. Inace bas i nije bilo citljivo. Njemu je komp kao s neba pao. Ja sam se bila navikla na takav svrakopis, pa i sad mogu procitati dosta toga, ali ne bas sve i svasta- kao hijeroglife.
    I bas mi je krivo sto je sad sve na handouts i kompjuterima. Super mi je kad se slusa i pise rukom kako treba i upotrebljava misice i koordinaciju mozga i misica. I tako se lakse pamti i bolje uci. Ovu klincadiju treba sve vratiti u Krapinu. Sve je ok da se imaju kompjuteri, ali kad to brise osnovnu inteligenciju i osnovni misaoni proces, onda drek. Treba se jos uvijek obrazovati na osnovni basic nacin, a tek onda nadopuniti s tehnologijom.
    Sad mi skinu flastere s usta pa mi mogla o ovome raspredat to u nedogled.
    Ali bit cu disciplinirana i napisat cu a post or two in my immigration category.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tehnologija je apsoultno alat i naravno da trebaju prvo znati osnove. naša su djeca, nažalost, nepismena u svakom, pa i informatičkom smislu.

      pisanje ima svojih prednosti i ima svrhu. ali ta svrha po meni ne bi trebala biti impresionirati nekoga ljepotom svog rukopisa :D

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi