Nada

Desilo mi se ovaj tjedan nešto što mi se nije desilo dvije godine. Dobila sam nekoliko učenika koji vole čitati. Bila sam na rubu da nazovem njihove roditelje i telefonski im čestitam. Parenting- you’re doing it right. Znam što mislite, je li načitanost dovoljno mjerilo karaktera? U redu, ljubav prema knjizi nije jamstvo da netko nije psihopat, ali barem nije nepismeni psihopat. Good enough for me.

Jedna od težih, ali daleko najzanimljivijih stvari u mom poslu je zainteresirati gomilu djece koja sama sebe doživljavaju kao buduće šljakere i bauštelce (i ponašaju se u skladu s tim), za književnost. Govorim im da se tako love cure, govorim im o važnosti umjetnosti, a najučinkovitija je mentalna vježba u kojoj im opišem njihov život u neko drugo doba. U neko doba bez struje, bez gotovo bilo kakvog (njima poznatog) vida zabave.

- Nema fejsa?!
– Nema fejsa, nema filmova, nema igrica, nema mobitela. Nema ni glazbe, osim pijanog susjeda s guslama. Znam da je to slično vašem glazbenom ukusu, ali…
– To ovi što slušaju cajke! – smiju se oni.
Gusle ih uvijek nasmiju.
- A što ima?
– Imate svijeću i knjigu. I sretnici ste što to imate. Nije si bilo tko mogao priuštiti da troši svijeću za zabavu.
– Imam ženu i ne treba mi svijeća!
– Ženu boli glava.
 
Opet smijeh. Govorim im kako su neopisivo sretni da uopće znaju čitati. Kako tada, tako i sada. Bez čitanja nema ni fejsa, ni filmova, ni igrica, ni mobitela. Zastanem i pustim da im sjedne ono što sam rekla. Vjerojatno im nikad nitko nije predstavio pismenost kao bogatstvo. Pitam ih tada kakvu bi knjigu čitali da im je to jedini vid zabave. I oni se raspišu. Ne bi čovjek rekao koliko su jedva pismeni kmetovi koji cijeli dan rade na polju, navečer željni čitati o zombijima i nogometu, o autima i robotima. U redu, moja mentalna vježba ima neke mane, ali rezultat je ono što se računa, zar ne?
giphy
Predaju papire, netko radosno, netko namršteno.
– Onda uglavnom nisu išli u školu?
– Molim?
– Pa kad nisu znali čitati.
– Da, nisu.
– Znate, profesorice… Ne bi meni tamo ništa falilo.

Primjedbe

Popularni postovi