Ipak postoje knjige koje treba spaliti

Što se čovjeku mora desiti u glavi da od čitave avangarde ostavi tri pisca, od kojih za jednog ni yours truly nikada nije čula? Ne kažem sad da sam ja mjerilo svega, ali jebemtiživot, šta nije red da znam što predajem?
Uvijek to tako bude. Nakon 6 godina rada i dalje nemam udžbenik po kojem mogu, već izmišljam toplu vodu, krojim i prekrajam, kemijam da bih održala sat. Sanjam da ću jednog dana i ja moći reći: Ovo ne morate zapisati, u čitanci vam je ili Počnite čitati dok ja upišem sat. To je luksuz koji si ne mogu priuštiti. Moji učenici nemaju knjige. I to je, priznajem, moja krivica. Potkopavam čitav sustav (na koji se, uzgred rečeno, serem) time što im na početku godine kažem da knjige ne kupuju. Zašto? Iz dva razloga. Prvi, savjest mi ne dopušta da svoj posao radim aljkavo. Drugo, savjest mi ne dopušta da ljude tjeram da kupuju knjige koje ne vrijede ni da si tim stranicama guzicu obrišem (nakon što se poserem na sustav, ako je nekome gore promaklo). Ili kraće rečeno, ne vidim nikakav smisao u tome da učenici kupuju i tegle u školu posve neupotrebljive udžbenike.
Kako to da meni knjige ne valjaju, a svima drugima valjaju? Ne znam, možda je doista problem u meni. Da se moji učenici dočepaju radnih primjeraka budućih udžbenika koje ja sad listam, i usporede ih s onim što ja s njima radim, razapeli bi me na parkingu škole.
Svaki novi udžbenik zapravo je spoj pretencioznih mišljenja svojih autora (Ja mislim da nema razloga da se u knjizi spomenu futurizam, nadrealizam, dadaizam i slični pravci, ajmo radije ubaciti ono što je meni zanimljivo) i sadržaja prepisanog iz starih udžbenika (Ovaj mi je dio toliko dosadan, da se njime ne želim ni zamarati). Sanjam dan kad će se u čitankama konačno nalaziti relevantan sadržaj, dok će u potpunosti nebitni autori biti iz istih izbačeni.
Ima vas vjerojatno koji sad komentirate da je najlakše srati po tuđem radu. Pa, puno mi je lakše srati po ovome, nego po tome raditi, odmah vam kažem. Mislim li da je lako napisati udžbenik? Ne, ne mislim. Mislim li da bih ja to napravila bolje? Hm... Da se ovako izrazim... Svatko s barem 3 funkcionalne sive stanice i manjim iskustvom rada u školi, napisao bi bolji udžbenik. Kako znam? Loše izdresirani majmun mogao bi od random stranica složiti bolji udžbenik od ovog. Hoću li ikada napisati udžbenik? Nemam tih ambicija. I dalje imam pravo kritizirati. Isto kao što imam pravo sprdati se iz Mile Hrnića, makar nikad neću biti pjevačica, niti ću (hopefully) pustiti brkove. Ako neki misle da su nove čitanke super i divne i krasne, i da nema boljih, pa su duboko uvrijeđeni zbog ovog mog teksta, poručujem im iz dubine duše i ogromnog srca: jebe mi se.
Prestroga sam? Dođe mi da plačem od muke. Najviše zato što me ne boli kurac, pa umjesto da radim po ovom sranju od knjige ja ću i dalje, kao najveća budala na kugli zemaljskoj, muku mučiti s ulomcima, zadacima, papirima, moljakanjem da mi se dopusti masovno fotokopiranje pripremljenih materijala, fotokopiranjem, pisanjem, diktiranjem, tipkanjem i inim. Jer sam glupa.

Primjedbe

  1. to što predaješ..jel barem uspiješ pripremiti ih za maturu? kako ravnatelj gleda na tvoje baniranje kupovine udžbenika? ja sam mislila da je to uvjetovano ravnateljima.
    naravno da ih ne opravdavam, nego sam stekla dojam da je sve umreženo i najmanje se pazi na budući uspjeh djece...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. moji klinci ne idu na državnu maturu, jer su trogodišnja strukovna škola. neskromno mislim da je moj program daleko bolja priprema od udžbeničke, u slučaju da požele položiti državnu maturu.
      to je ujedno i dio problema, jer su uvjereni da tražim previše. tražiti previše najčešće znači tražiti da uključe mozak.
      na sreću, ravnatelj ne ulazi u pitanja struke.

      Izbriši
  2. zato sam ja od škole pobjegla glavom bez obzira - ne volim sustav. a svi mi govore da bih trebala raditi u školi. jer, kao, to je siguran posao. jer, kao, imaš zimske, proljetne i ljetne praznike. jer, kao, ... divim ti se što si uspjela napraviti svoj plan i program. imaš moju podršku, ako ti to išta znači.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi