Zornjak

Počela sam čitati OVU knjigu.
Za one koji su samo bacili pogled i zatvorili stranicu, autori iznose tezu da je poligamija daleko prirodnija ljudima od monogamije, odnosno da su naši preci bili promiskuitetni (u smislu da su imali više seksualnih partnera istovremeno, ne u smislu da ih nije bilo briga s kim će i kad leći. Ili stajati. Ili biti naslonjeni. Ili štagod.). U društvu čiji su članovi dijelili sve, monogamija je bila nepoznat pojam. Monogamija postoji od kad postoji pojam osobnog vlasništva, odnosno od kad je postojala opasnost da svoju zemlju ostaviš djetetu koje nije tvoje (do tada, prema autorima, muškarce nije bilo briga čije je koje dijete). Poput zemlje i goveda, i žena postaje vlasništvo.
Nekoliko mi je stvari ovdje zanimljivo. Prvo, ismijavanje ideje da su žene gotovo pa aseksualna bića. Ili kao što bi rekli autori, za društvo koje vjeruje da je libido isključivo muška stvar, kroz povijest su se silno trudili sputati žensku seksualnost što genitalnim sakaćenjem, što progonom vještica, što pojasima nevinosti. Drugo, iako razumom mogu shvatiti (i eventualno prihvatiti) ideju poligamije kao prirodnijeg načina života, emotivno su moje reakcije otprilike ovakve:
Je li posesivnost moj osobni problem ili naučeno ponašanje? Zašto su nam ekskluzivne, monogamne veze toliko prihvatljivije? Ili se varam da jesu?
Također, autori spominju razliku između muške i ženske ljubomore. Dok se muškarci boje da će ih žena prevariti fizički, žene se boje emotivne prevare. Mislim, ako mogu birati, radije bih da me se ne vara uopće. Ali da, emotivna prevara je poprilično gadna stvar. I želudac mi se stisne od same pomisli da mi čovjek ima još neku koja mu znači koliko i ja. Nisam sigurna ni da bi muškarcima bilo svejedno... Ili se varam? Kakav je vaš stav o ljubomori i vezama?

Primjedbe

  1. Nije ni momcima svejedno. Naravno, onima kojima je stalo do djevojke/ zene s kojom su u vezi. Povjerenje je bitno i muskarcima je svejedno ako zeni vjeruju no... U trenutku kada ispadne suprotno i saznaju za prevaru mnogi se slome. Vidjela sam takve primjere vlastitim ocima :D inace nebi vjerovala da mi netko kaze.

    OdgovoriIzbriši
  2. nitko ne voli bit prevaren... onaj tko kaže da mu je svejedno ili nije ništa ni osjećao prema osobi koja ga je prevarila ili laže ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Mislim da je idealna riječ serijalna monogamija koja bi opisala naše prece nego poligamija. No nisam čitala knjigu, samo kažem iz svojih saznanja. ;) A što se tiče svih tvojih pitanja... Ženo, isti razgovor sam vodila s boljom polovicom nedavno. D: ISTI. Meni smeta sve što i tebi, doslovno. Ako netko zna odgovor na tvoja pitanja... TELL US, PLEASE!!! D:

    OdgovoriIzbriši
  4. Sto se tice povredjenosti, mislim da bi isti efekat imala i fizicka i emoticna prevara. A ako bih zelela da mu oprostim, racionalizacija bi onda mozda zavisila od toga da li je nesto i osetio prema njoj, ili je bio samo fizicki. Mozda..

    OdgovoriIzbriši
  5. Uuu pa meni je sve prevara, samo samnom i šafranom da se druži! xD

    OdgovoriIzbriši
  6. Bome ni fizicku ni emotivnu ne bi, samo sto se emotivna nekako teze otkriva. ne znam jesmo li nauceni ili je jednostavno tako, ali ja ne zelim dijelit partnera ni s kim, ako ima onih koji se mogu dogovorit samo nek daju

    OdgovoriIzbriši
  7. I'd need to test with you here. Which isnt something I normally do! I get pleasure from reading a submit that can make individuals think. Also, thanks for permitting me to remark!.Hello , what entice you to post an article. This article was extremely interesting, especially since I was searching for thoughts on this subject last Thursday.

    Cccam Server

    OdgovoriIzbriši
  8. Iskreno, ja mislim da je to load of crap od strane ljudi koji krenu preveć intelektualizirati. Jbt, pa klinci od par godina su posesivni u vezi svoje mame i biciklića i najdražeg mede. A čini mi se da je to nekako instinktivnija reakcije od one koju kasnije naučimo - da treba dijeliti i biti dobar prema drugima i bla... Ne znam iskreno što bih ti rekla. Razmišljam i ja sam dosta o tome u zadnje vrijeme i nisam najpametnija :)

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi