Birokracija

Nekad mi se čini da kod nas ništa ne funkcionira zato što je sustav postavljen tako da sam sebe priječi da profuncionira. Nema tu neke hijerarhije, kako se možda čini, nego je stvar o jednom krugu iz kojeg nema izlaza i u kojem čovjek hoda od šaltera do šaltera, od kancelarije do kancelarije dok ne odustane ili dok ne umre, što već prije dođe.
Uz cijeli taj disfunkcionalni sustav vezano je nekoliko apsurda. Jedan od očitih je da nitko od ljudi koji u tom sustavu radi, ne zna reći što točno radi ni što točno vi trebate raditi. Nekad se pitam radi li se samo o gomili debila programiranih da vas pošalju do nekog drugog, pošalju kamo ste došli, ili navedu vas da njih pošaljete u neko maštovito mjesto, ili tri. I onda kad se maknete, kladim se, zajedno sa svojim kolegama smiju se toj svojoj internoj šali, pokrivaju usta rukama ili brišu suze iz očiju i ispod glasa šapuću A jesmo ih zajebali... Mislim da drugog objašnjenja nema. Jer stvarno ne znam kako netko može godinama raditi, a da pojma nema što radi. Kažem vam, to je urota.
Drugi apsurd, ti su ljudi tamo kako bi vama bili na usluzi i pomogli vam u rješavanju kojekakvih problema. Dođete k njima s jednim, izađete s 26 novih. Bude vam žao što ste uopće ulazili. Kažem vam, sve je to s ciljem da vas na kraju odbiju od toga da išta tražite.
Zadnji put kad sam bila na općini trebala sam ostaviti 2 papira i podignuti jedan. Samo to. Oni rade od 8. Došla ja nešto prije 8. Čekala do 8. U 8 stojim pred kancelarijom, nitko ne reagira što je 8. Pokucam i uđem oko 8:15 (da, stvarno sam čekala toliko). Desetak birokrata me pogleda kao da sam im nepozvana ušetala u dnevni boravak. Kao šta ću ja sad tu.
Onda se jedan od njih lijeno otkotrlja na svojoj stolici s kotačićima do stola, putem duboko uzdahnuvši nekoliko puta, jer ne znam ja kako je njemu teško što se on sad mora odvoziti od stola za kojim piju kavu do vlastitog. Pogleda papire i kaže kako mi ne može pomoći jer je za to zadužen drugi kolega.
Razgovor je išao otprilike ovako...
JA: Koji kolega?
ON: Nije ovdje.
JA: Pa tko ga mijenja?
ON: Nitko ga ne mijenja, on dolazi kasnije.
JA: Od kad radi taj kolega?
ON: Kolega prvo odveze djecu u vtić.
JA: Od kad radi taj kolega?
ON: Dolazi oko 9.
JA: Od kad radi taj kolega?
ON: Kažem da dolazi kasnije.
JA: Od kad Vam radi šef?
ON: Dajte mi te papire.
Da se ne lažemo, šef isto vjerojatno radi od 9. Čuj mene, radi. Ili šta već.

Primjedbe

  1. Fakat! Svaki puta kada imas posla sa birokratijom trebas popiti jedan apaurin ili leksilium. Gaze ljudi po zivcima nemilosrdno! ARGH!

    OdgovoriIzbriši
  2. zadnji put kad sam imala kontakt oči u oči s njima, bilo je je zbog potvrde o nekažnjavanju. dojurila iz Zagreba do svog matičnog grada, sama popunila sve papire, njih dvije ukancelariji me ne gledaju dok mi se obraćaju, jedna uzme papir i veli, dođite sutra po potvrdu. Samo sam rekla
    - Ne. Trba mi danas i došla sam iz Zg po nju. ( mada sam samo čekala da raširim oštra, zla krila i pustim spreman monolog, o mojoj plaći koja zarađuje njihovu plaću, i svemu vezanom za to).
    Uglavnom, valjda nisam izgledala pokorno, žena me pogledala i samo rekla da dođem iza pauze.
    Bilo je gotovo za pol sata.Svaki put kad imam odnos s njima, poželim im godinu dana rada kod privatnika

    OdgovoriIzbriši
  3. Dobro, da li je moguce da se potpuno isto nosimo sa kolegama? Vadila ja neke papire skoro..identicna situacija, identicna reakcija (moja)..jos kad pobesnim pa krenem da mesam jezike..uhh..lepota :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Hahaha, čuj šef da radi. :D

    Dobra ti ideja za post, totalno orginalna. :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Joj kak meni tlak digne to kad dođeš nakon što im počne radno vrijeme a oni te gledaju ono - šta nam smetaš sad. I onda se još ljute kad ljudi govore da te stare babe za šalterima niš ne rade...

    OdgovoriIzbriši
  6. Čudo što je reagirao i na to pitanje o šefu :D A što reći... ništa novog, svi smo imali sličnih situacija i još ćemo ih mnogo puta doživjeti...

    OdgovoriIzbriši
  7. Jesi ti ikad čitala Ephraima Kishona? On ti je izvrstan satirično/gorkohumoristični pisac i iako je iz Izraela i piše o Izraelu, situacija je skoro kao preslikana.

    OdgovoriIzbriši
  8. hahahaha, umrla sam, genijalno!!!
    i ja sam isto cekala 15, i recima PETNAEST minuta ispred, po pocetku radnog vremena. sta se desilo? pao sistem, PRE nego sto su ga podigli O.o

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi