Televizija je štetna za starije osobe

Postoji valjda milijun istraživanja na temu štetnosti televizijskog programa na maloljetnike: previše nasilja, previše seksa, previše nasilnog seksa, sirovog humora i tako dalje unedogled. Nisam sigurna da postoji istraživanje na temu štetnosti televizijskog programa na penzionere, ali sigurna sam da bi takvo istraživanje pokazalo da je za njih televizija daleko štetnija.

Ako nemate penzionera u blizini (teško, ali ipak moguće), vjerojatno ne znate kako je divno slušati što su na televiziji rekli o soli, što o mesu, što o soji, jajima i mlijeku, što misle o tenisicama, a što o štiklama, pa sve do toga kako se danas trebaju osjećati kronični bolesnici. Moj djed1 već deset dana nije nos promolio iz stana, jer je biometeorološka prognoza nepovoljna, jer se ne smije na sunce, jer se kronični bolesnici trebaju paziti, a to što moja baka viče da kroneri nisu kronični bolesnici ne pomaže u ovoj situaciji. Nije bitno koje argumente iznesemo, on ne ide van jer su na televiziji rekli da to nije dobro.
Djed2, također umišljeni kronični bolesnik, ne izlazi čak ni na vlastito dvorište, koliko je situacija nepovoljna. Radije kroz prozor gleda hladovinu, nego da sjedne pod neko drvo. Jer, evo, rekli su da se bolesnici trebaju paziti jer im danas neće biti dobro, a on osjeća neki pritisak u prsima, u pravu su: na televiziji znaju.
Vratimo se opet djedu1, koji je apsolutni stručnjak za tv, čovjeku koji od kad je čuo da su omekšivači i općenito sredstva za pranje rublja puna kemikalija (no shit), inzistira na tome da se veš pere samo u vodi. Baka mi se baš danas žali kako ratuju svaki put prije nego ona uključi veš-mašinu i kako se navlače oko vrećice Faksa ili Ariela ili čega već. Omekšivač stavlja skrivećki.
Za razliku od ljeta, kad ne izlazi uopće, djed1 zimi izlazi često, najčešće onda kad nitko normalan ne ide van. Sjećam se jedne zime, snijeg napadao preko noći, meni do iznad koljena. Ceste zatrpane, javni prijevoz u kolapsu. Šest sati ujutro, ja krenula na posao da budem sigurna da ću stići, probijam se kroz nanose snijega, kad iz magle izranja figura i kreće ravno prema meni. Uzalud se mičem, on ide na mene. Podignem pogled: Deda, pa kaj radiš vani? Smrznuto lice ispod šubare odgovara: Idem na plac. Možda uzmem piceka da baka danas napravi za ručak. Živimo u naselju s vlastitom tržnicom. Na kojoj ima dovoljno piletine za 5 naselja. Nije kriza, ne vlada nestašica. Zašto nisi išao kasnije?! As in, kad prestane padati snijeg. Pa kad sam već budan... Kao većina penzionera, djed1 pati od nesanice. To što je po struci pekar koji je većinu svoje mirovine zaslužio kao vozač autobusa, nimalo ne pomaže. On spava po smjenama.

Televizija čini penzionere paranoičnima. Jedan dan viču na mene da dosolim jelo jer je sol potrebna organizmu, drugi dan viču na mene da izbjegavam sol jer to nikako nije zdravo. Jedan dan su moje ravne cipele štetne za noge, drugi put su platforme štetne, jer nisu ravne. Uz sve to, otpast će mi nokti jer ih toliko lakiram, pokvarit će mi se vid jer mi šiške padaju preko očiju, zašto nemam kapu kad je tako hladno, do toga da nije dobro nositi kapu jer čizma glavu čuva. Taj nevjerojatni spoj narodne mudrosti i televizijskog znanja uništava mi živce iz dana u dan.
Trebalo bi pokrenuti neku peticiju, uputiti neki apel da se penzionerima ozbiljno ograniči broj sati koje dnevno provedu pred tv-om. Ili apel da na televiziji više prestanu pričati sranja.

Primjedbe

  1. Ja mislim da bi tebi najveća kazna bila da radiš u staračkom domu :D.
    I takve priče o ekscentričnim starcima je fino čuti i čitati, ali kad su tuđi. Da budemo iskreni :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahaha, majka mi radi u staračkom domu i moram priznati da se s onim korisnicima koje znam dobro slažem. samo, oni nisu moji... tu si u pravu.

      Izbriši
  2. Moja baka dok je još bila živa je svako malo dolazila mojoj mami govoriti da joj kupi ovaj ili onaj lijek koji je vidjela na tv-u ( a svaki hvala bogu preko 100kn ) da bi ga pila 3 dana i prestala i ljutila se na moju mamu da joj je kao kupila krivi jer ona je vidjela u reklami da baba prije neg pije lijek je sva grbava a nakon što počne piti pleše u nekoj sali s djedom i ništa ju ne boli. I ne možeš joj dokazati da reklame lažu - pa ne bi oni lagali, to je televizija! Nego smo joj kupili nešto pogrešno :) Pa ti budi normalan uz penziće :)

    OdgovoriIzbriši
  3. A joj, i ja imam jednu takvu kod kuće, i da vidiš kako sam sretna kad mi počne govoriti što su danas pametnoga rekli na televiziji, jer to naravno je onda kao zacementirano! I inače je neiscrpno vrelo "mudrosti"...Barem mi je prestala prepričavati sadržaj sapunica- jer su tako slične svakodnevnom životu!?

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja nemam tih problema, kod nas bas obrnuto-babu ne mozes na sto stepeni ugurati u kucu, jer se treba raditi oko baste... Ne vredi njima nista pricati, valjda sa godinama postaju tvrdoglavi. :D Ti bi trebala knjigu napisati od svih ovih postova! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahahahaha, kako su ekstremni ti stari ljudi ;)

      Izbriši
  5. Meni je tata penzioner. Najsmješnije je što se nervira u vezi svega na tvu, recimo, ženska na filmu histerično vrišti, on čita novine dok ja to gledam, diže pogled u po frke, psuje joj nešto i nastavlja iznervirano čitati :D. Najbolje ih je ne shvatati ozbiljno. Meni je taj djed što ne da omekšivač i deterdžent da se koristi baš simpatičan :D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hahahahaa, pa kako može vrištati dok on čita novine... svašta! :D

      Izbriši
  6. Ma na stranu sve to sto su rekli na tv, nego zvuk do maksimuma (a u onim indijskim serijama vriste kao da ih zive deru) i onda jos krene da se svadja s' televizorom..Dnevnik i takve stvari se ne gledaju, ali se obavezno love one babe vracare.
    Jedno vreme nam je glavna fora bila kad nas pita zasto to sto radimo radimo upravo tako, a mi joj odgovorimo da nam rekao vidoviti Milance
    To je inache ovaj lik (ako kojim slucajem nisi upoznata:))
    http://www.youtube.com/watch?v=P7WpOfDfD8s

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oh, vidoviti milan je svojevrsna legenda. indijske serije imaju dramatičnu muziku i kad netko veže cipele. a vrištanje- bolno poznato!

      Izbriši
    2. Jao, nisu normalni sa tim serijama,majke mi! Moja baka to kuci gleda, a i mama ponekad, pa kad odvale do daske...ko da su gluve..sreca pa sam se odselila :D

      Izbriši
  7. Tegoba! Tata je penzioner. Srecom jos nije dosao do te faze da apsolutno vjeruje u sve sto na TV-u kazu. No, ima obicaj prepricavati pojedine dokumentarce sa History-a, NG-a i sl.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to je još izdržljivo. le wild father appears i počne prepričavati dokumentarac!

      Izbriši
  8. moj deda je pokušao zvati astro show jer je bio uvjeren da sve što tamo kažu je istina. baka još uvijek vjeruje da ako nekog upucaju na filmu da je zbilja mrtav :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :)))))))))))))))))))))))))
      moj deda za svakog glumca misli da je glumio u santa barbari!

      Izbriši
  9. Moja nana se druži sa nekim ljudima sa pijace i vječito priča o njima i šta su oni rekli i misli da su oni najpametniji. Takod a te totalno razumijem. KAo da sam čiala svoje iskustvo a ne tvoje :/

    OdgovoriIzbriši
  10. uuuuuuuuuuu od samog naslova klimala sam glavom :D odmah se sjetim svoje babe, ako je napolju sunce odmah prica kako se ne treba izlaziti,treba se cuvati, opasno je bla bla bla
    a sjetih se i kako mi je drug pricao kako je gledao neki akcioni film sa babom i jedan od likova umre. Sledeci dan oni gledaju drugi film sa istim glumcem, a baba ce: EEE pa otkud on?! Zar nije juce umro?!

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja si sve mislim da bi trebalo zapisivati provale generacije 60+ i kasnije ih objaviti pod nazivom "Sabrane gluposti starih ljudi"

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :))

      nemam što dodati, sve ste rekli...

      Izbriši
  12. Moja ljubav i ja zivimo sa njegovim tatom u kuci...naporan je k'o treci dnevnik! Gori je od 10 zena...sve zna ko je sta radio, ko je gde bio, a tek kako me iritira to sto svima bulji u tanjir ko je koliko pojeo, pa mislim da bih ga onda zadavila! A sto je podmukao i proracunat..to je strasno, kao da sve u korak razmislja sta ce reci i uraditi. Pa kad pocne da prepricava sta je gledao na tv-u...pa stalno se prica kakvo je vreme napolju...cenama u prodavnicama...ma bre, da poludis nekad :D
    starost-ludost! :D

    OdgovoriIzbriši
  13. Sjeo mi post ko budali šamar :D
    A ovaj dio da kroner nije kronični bolesnik mi je najbolji ikad :D

    OdgovoriIzbriši
  14. Ajme, meni, ne znam kad sam se ovako nasmijala :DDD
    I sjetila se drage pokojne bake i odlazaka s krajnjeg istoka grada na Dolac u doba kad ujutro ima više školskih torbi od putnika u tramvaju... I prelazaka na crveno metar od zebre u najprometnijoj aveniji meni ispred očiju jer je njoj teško stajati... Uz silne te i druge bisere, baka mi je pomogla da ipak malo bolje shvatim njih silne senilne :)

    Što se televizije tiče, trebalo bi uz Parental control opcije uvesti i Retirement control - filtriranje TV sadržaja za penziće, barem da padne snijeg kad idu reklame... Čak bi uvela i pravobraniteljicu za unuke jer prvo im bake i djedovi svašta utuve u glavu i na kraju jedino njih uvažavaju...
    Oni koji se jadaju za TV istine, pazite da svoje drage umirovljenike ne naučite koristiti internet i nedajbože facebook. Pazi, penzići googlaju!

    OdgovoriIzbriši
  15. slazem se, ali je problem sto rijetko kad imaju ista drugo za radit nego gledat televiziju, sto bi radili da popune sve te sate koje sad provedu gledajuci tv

    OdgovoriIzbriši
  16. Hahahahha opet si me nasmijala do suza!! :D Penzici su strasni! Djed spava u 2h popodne iako je puna kuca gostiju... a navece kad svi podjemo u krevet deda 'odvali' TV da i susjedi cuju reprizu vjesti :)))

    OdgovoriIzbriši
  17. Іt's amazing to pay a visit this web page and reading the views of all mates on the topic of this article, while I am also eager of getting experience.
    My web site > augenoperation

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi