Moj problem s majstorima

Most men like working on things. Tools, objects, fixing things. This is what men enjoy doing. Have you ever noticed a guy's out in his driveway working on something with tools, how all the other men in the neighborhood are magnetically drawn to this activity. They just come wandering out of the house like zombies. Men, it's true, men hear a drill, it's like a dog whistle. Just (his head perks up) you know, they go running up to that living room curtain, "Honey, I think Jim's working on something over there." So they run over to the guy. Now they don't actually help the guy. No, they just want to hang around the area where work is being done. That's what men want to do. We want to watch the guy, we want to talk to him, we want to ask him dumb questions. You know, "What are you using, a Phillips-head?" You know, we feel involved. That's why when they have construction sites; they have to have those wood panel fences around it, that's just to keep the men out. They cut those little holes for us so we can see what the hell is going on. But if they don't cut those holes, we are climbing those fences. Right over there. "What are you using the steel girders down there? Yeah, that'll hold. (Jerry Seinfeld)
Beskrajno me nerviraju majstori. Možda to ima neke veze s poslom kojim se bavim, jer ja ipak podučavam buduće majstore od kojih će barem polovica nekome sjebati neke instalacije jednog dana.
Ali mislim da korijeni moje antipatije leže negdje drugdje. Ja naime potječem iz obitelji u kojoj se svaki muškarac predstavlja kao vrsni majstor, a svaka žena spašava što se spasiti da nakon njihovih popravaka. Ako krenemo od najmlađeg muškarca među nama, mog brata, koji je odzračivanjem radijatora uspio napraviti poplavu u stanu, zamislite prizor: kipuća, narančasta voda šprica po zidovima, ja ne znam hoću li prije povaditi osigurače, podignuti žice s poda, pobacati ručnike po podu, zatvoriti jebeni radijator ili zgrabiti zamorca i pobjeći, dok moj brat skakuće po dnevnom boravku u gaćama, jer mu je voda smočila trenirku koja mu je tako postala preteška da se kreće s njom na sebi. Čini se smiješno, i vjerojatno i je. OK, da, smiješno je. Ali u tom trenutku, dok sam se sklizuckala od našeg stana do stana predsjednika kućnog savjeta i dežurnog vodoinstalatera par katova niže, nisam se baš smijala. Nisam se smijala ni kada se otac nakon mojih 6-7 histeričnih poziva odlučio došetati doma da bi zbunjeno stajao na vratima stana zajedno s još pokojim muškim susjedom dok ja imam wet shirt contest. Koji dio "Dolazi doma, imamo poplavu!" nisi razumio?! Moram ovdje napomenuti da ja ne ljubim suvišnu komunikaciju s dotičnim i da ga ne zovem osim u slučaju požara, poplave ili rupe u podu nasred stana. Moram li napomenuti da je bio krvav posao riješiti se vode, oprati parkete prekrivene prljavom vodurinom, srediti namještaj, čudim se da onako mokra nisam navukla upalu pluća šetajući s balkona u sobu, na minus, ne znam, deset. Kako bilo, osim što sam čistila, morala sam paziti da ocu i bratu ne padne još koja genijalna ideja na pamet, kao primjerice, dignuti parkete, jer će se ionako dignuti. Priprijetila metlom. Rezultat: polovičan.
Prije poplave, pamtim trenutak kad su moji majstori skinuli neke pločice u wc-u, ne znam čime, valjda kuhinjskim batom, da bi ih pravi majstor blijedo pogledao i prokomentirao da to doista nije bilo potrebno. Ali hej, dečki su se zabavili.
Moj brat i moj otac genijalnost su naslijedili od oba moja djeda, koji su svojevremeno sami sagradili neke kuće. Ni u jednoj od tih više ne žive, pa o njihovoj kvaliteti ne mogu svjedočiti. Ali mogu primijetiti da imaju fantastične izume od kojih obje bake padaju u nesvijest svaka 3 dana. Primjerice, jednu je skoro šlagiralo kad je vidjela da joj partviši stoje na zidu, i mislim da je trebalo neko vrijeme da shvati da ih je djed zakucao (da, dobro ste pročitali) na zid. U visini glave prosječnog čovjeka. A to je samo jedan izum. Da spomenem i drugog djeda kojem sam se požalila da ne mogu ugasiti svjetlo u sobi kad ga jednom upalim i zamolila ga da promijeni prekidač (koji sam i kupila, btw). Navečer evo mi šoka. Izolir trakom "izolirao" taj šalter, pa sad svjetlo ne mogu ni upaliti. O.o Problem riješen! Više nemam problem s gašenjem svjetla! Inače, obojica misle da nema problema kojeg malo izolir trake ne bi moglo riješiti. Primjera imam milijun, ali ovo ipak nije post o njima.
Ovo je post o tome kako postanem anksiozna svaki put kad se neki majstori (bez obzira radi li se o profesionalcima ili amaterima) počnu motati oko mene. To nikada dobro ne završi.
Dodatno, gadljiva mi je ta muška spika s popravljanjem, to njihovo- jedan radi, a još deset stoji, gleda i dobacuje. Želudac mi se okreće od njihovih komentara. Ako spojite profesionalca koji čak i zna svoj posao s amaterom koji misli da zna nešto o poslu, meni će biti toliko neugodno, kao da gledam debile koji se sramote na audiciji za nekog pjevačkog idola. Najradije bih majicu navukla preko glave i ispod nje lagano pjevušila da ne čujem taj razgovor.
Ujutro mi dolaze neki majstori. Kako bolno.

Primjedbe

  1. Baš sam se nasmijala i istovremeno suosjećam s tobom, sve mi je jasno...Imaš super blog!

    OdgovoriIzbriši
  2. aaaa...!;) da! prvo, i ja vjerujem da je neka frekvencija u pitanju. samo svi dođu na mjesto gdje jedan nešto popravlja. drugo, svi imaju savjet. treće, a tu pi*dim, je kad dođe "majstor", ko da dolazi dirigent ili u najmanju ruku neurokirurg,ili zvijezda, napravi toliko nereda, i pokušava otići. kao, pa operirao je mozak, što bi još trebao?! ugodno su me iznenadili zg majstori, gdje je onaj drugi u tandemu tražio usisivač i pospremio na kraju. došlo mi je da ih za ruku vodim po Hrvatskoj da i drugi vide.
    što se tiče majstora, mogu samo reći ovo: selim se iz stana u kojem živim zadnje tri godine. zašto? zato što mi je procurio strop, i ogromna količina vode slijeva se ravno na žice. trebalo je da vlasnik stana dođe 3 puta, nekakav inspekcija, i da tri muškarca na mjestu radnje ustanove da zaista curi, da nije sigurno tu palit svjetlo, i da bi trebalo nešto učiniti po tom pitanju. jednu noć je iskrilo iz žica koje su cvrčale :) no ovo nije moj post, pa neću dalje o tome. majstori. joj, majstori.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. uh... ja sam onda do sad i dobro prolazila.

      Izbriši
  3. sori, suosjećam, ali sam krepala od smjeha na djedove!! :))))

    OdgovoriIzbriši
  4. Koliko razumijem tvoju frustraciju, toliko ne razumijem - jer moj tata je toliko smotan, da je mama odavno sve preuzela u svoje ruke - ako ona ne može popraviti, zovu se majstori. Poslije kojih obično ostane nešto deseto pokvareno (npr. ljetos su molovala dvojica i uspjela, nekako, razvaliti dio koji otvara i zatvara žaluzine)... Sretno ti sutra, think positive :D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ne možeš njih uvjeriti da nemaju pojma, oni su stručnjaci koje mi ne prepoznajemo!

      Izbriši
  5. Mislim da je to univerzalan problem s muškarcima. Tata kad krene nešto popravljati mama se hvata za glavu.
    Bte, sve ovo tvoje me podsjeti na ovo http://www.youtube.com/watch?v=_skp_qOq9Qo.
    Stay strong, uči sama kako to sve uraditi i ne daj im više blizu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. oh, moj bi ti otac rekao da tako on mora micati moje knjige kad nešto želi napraviti.

      Izbriši
  6. Ja očito imam sreće što mi tata stvarno zna svašta toga popraviti... ali uvijek kada nam majstori radi nečeg moraju dolaziti bude teški nered... nedavno su trebali popraviti odvod u kuhinji i wc (tj. malo ga modernizirati haha) i nakon njih je u kući ostao takav nered.. Apsolutno sve površine su bile prekrivene prstom debele tamno sive prašine od ko zna čega, nakon njihovog bušenja... ne samo što smo nas troje potrošili sate i sate za sve očistiti nego se pod još nekoliko tjedana nije oporavio i dao skroz očistiti... a pustih sredstava, vode, maramica što smo upotrijebili da ne govorim... katastrofa...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. tako je nama bilo kad su nam postavljali pločice u kupaonici. i rezali ih na hodniku. dok su vrata svih ostalih prostorija bila otvorena.

      Izbriši
  7. jutros su nam bili dečki iz plinare, promijeniti plinomjer. završilo je poprilično bezbolno, osim što smo morale čistiti njihov nered i osim što sam šetala među njima u majici bez grudnjaka jer su me ustali iz kreveta došavši skoro sat vremena ranije nego što je bilo najavljeno. još je stari debeljko dobacivao komentare. tješi me što je na odlasku rekao da se vidimo za 10 godina. rekoh mu - nadam se da ne :) inače, moj tata je super majstor i sve mu ide od ruke tako da se barem tu ne mogu požaliti :) osim što mu ne dam da kreči zidove. to radim ja jer mi se ne da ribati za njim, kao da nema osjećaj kako je to gadno čistiti namještaj i podove zaprskane krečem :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. plinarci, ajme. i njima predajem.
      krečenje nemoj ni spominjati...

      Izbriši
  8. moja jača polovica je odavno zaključila da nema vremena za radit po doma, pa to moram sama... i najmirnija sam tako, a ako nešto ne znam - zovem majstora ;-D
    ovaj mjesec me čeka bojanje stana, ako ti je dosadno - navrati ;-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. odlično je to, ako hoćeš da nešto bude napravljeno, napravi to sama.

      Izbriši
  9. Hajd' sa srecom sutra!

    Oba muska rodjaka (kreten matori a.k.a otac i kreten mladji a.k.a brat) su majstori, a sve se raspada..

    OdgovoriIzbriši
  10. Stay strong!
    Cale je dobar. No, zabranjeno mu je prilaziti struji. Za to se zove covjek koji zna sta radi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. joj, moj je završio (kao) za (kao) nekog električara i školu. on se (kao) kuži u struju.

      Izbriši
  11. Pokušavam skužiti čemu bi partviš zakucan u zidu služio ali mi ništa ne pada na pamet... ._.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nemaš dovoljno mašte. zašto bi partviš stajao na podu, kad može visiti na čavlu u zidu? čavlu koji svaki put moraš vraćati u njegovu rupu nakon uzimanja partviša...

      Izbriši
    2. Guglala sam partvis i onda urlala od smeha :))

      Izbriši
    3. I ja sam to morala proguglati :), mi ga zovemo džoger.
      I kad sam proguglala ja isto ovako ko MPL prepala ljude oko sebe urlikom

      Izbriši
    4. Ja ne kapiram o cemu se ovde radi, hm...

      Izbriši
  12. Totalno te razumijem i nekako me srce boli a u stomaku mi muka kad se sjetim sličnih poduhvata mog tate, dede a bogami i sadašnjeg momka :D

    U našoj kući sam uvijek ja bila ta koja je mijenjala sijalice, odzračivala radijatore, spajala kablove, osposobljavala DVD playere, televizore, računare...

    Dogodovštine s dedama me podsjećaju na ovo: http://www.youtube.com/watch?v=iFUTkgiimvA

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. odlično, hvala na ovome, nasmijalo me do suza! flambirana kuća, lol

      Izbriši
  13. Hahaha, djedovi su zakon! Ja imam sreće, niko od muškaraca u blizini se ne tripuje da zna nešto. Sitne popravke su ok, ali i u tom slučaju najviše vjerujem sebi. Ako će već da se brlja, najbolje da brljam sama...;)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja sam imala drugaciji problem, moj otac je majstor,stvarno dobar u svojoj struci,a zna i dosta drugih stvari raditi,ali nikad u kuci se nije uhvatio da popravi nesto i da uradi nesto sam, vec uvek zove majstore. Kod bilo koga drugog moze da radi sta god, a kuci se ne seti nista. Tako je bar bilo dok nije bio bolestan i dok je mogao da radi. Sad posle infarkta svasta nesto bi da radi, ali vise nije fizicki sposoban. Cudni su muskarci.

    http://9gag.com/gag/4386203

    OdgovoriIzbriši
  15. hahah, joj i kod mene sve neki majstori, a isto , kuca se raspada, valjda puno rade na poslu, pa kod kuce nemaju volju ili sta, uglavnom zanimljiv post... nadam se da ces pisati kako je prsolo sve =D.

    OdgovoriIzbriši
  16. . Koji dio "Dolazi doma, imamo poplavu!" nisi razumio?!
    podsjeti me kako je drugarica, spalila nesto u kuhinji. Valjda vodu kuvala sta li, smotana je inace. I zove tatu na posao, kaze dodji kuci! a on ce ne mogu sad u guzvi sam. "A dobro onda, dodji kad mognes. Gori nam kuca." i poklopi mu :D
    moj tata se ne javlja oko popravaka, a uvijek se iznerviraju posle majstora :D
    a buraz ne bi znao sebi krevet napraviti kamal sta drugo :D

    OdgovoriIzbriši
  17. Mene kad stari zove da mu nešto pomognem, bježim kroz prozor. Zadnji put kad smo radili nešto skupa sam izletio iz kuće. As in izbacio me iz mog stana.

    OdgovoriIzbriši
  18. tata srecom zna more toga sam pa onda on popravlja, za ono sto ne zna ili nema alate se zovu majstori. osobno ih stvarno ne volim jer sve hoce sfusat i pobjec s lovom sto prije, but then again tako svi u hrvatskoj rade pa me ne bi trebalo cudit. znam da me u buducnosti cekaju ozbiljni okrsaji s majstorima, nadam se samo da cu se uspjet nosit s njima kako treba i da necu izgubit sve zivce

    OdgovoriIzbriši
  19. I tаkе pleasure in, rеsult in Ӏ found
    ϳust what Ι waѕ looκing fοr.
    You have endeԁ my 4 day lengthу hunt! Goԁ Bless уou man.

    Have a great dаy. Bye

    my website; Read www.prweb.com

    OdgovoriIzbriši
  20. Ηеllο, I enjoу reаding all of уour article.
    І lіke to write a littlе cоmment
    to ѕupρort yοu.

    Ηаνe а lοok at my web page .

    .. Pulsed Light

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi