Some serious vampire shit

Negdje na faksu uspjela sam namoliti čak jednu prijateljicu da sa mnom ode pogledati neki njemački nijemi film o Draculi, navodno prvi film o Draculi ikad snimljen. Prelijena sam da istražujem je li doista, pa ako su lagali meni, lažem i ja vama. Kako god, taj je film poslužio kao predložak za onaj u kojem Kinski glumi Draculu, i ako ćemo iskreno, izgled gotovo svega je potpuno prekopiran.
Ovaj njemački nijemi film traje dvadesetak minuta. Mislim da pola od toga otpada na sliku broda na moru kojim dolazi Dracula. Za vrijeme čega sam ja uspjela dvaput zaspati. Bila su to jedina dva puta da sam zaspala u kinu. U moju obranu, stolci su bili tvrdi, a ni grijanje nam nisu upalili. Smrzla sam se. Bio je to manje san, a više hibernacija, prirodni shut down da ne odapnem. Cijelo to vrijeme neki se tip iza mene životinjski cerekao, njemu je taj film bio skroz smiješan. Ili se možda smijao da se ugrije. Ne znam...
Znam da među vama ima puno fanova Oldmanovog Dracule, ali meni ta njegova uloga nikako nije sjela. Oldman mi manje izgleda kao Nosferatu, a više kao baba koja prodaje zelje na placu i veže maramu na jako čudan način. One naočale da i ne spominjem.
Nosferatu
tko je ova djevojka uz Winonu?
Drugi film o vampirima koji je must, ako mene pitate je Leptirica. Pogledala sam ga kao već velika, pa me nije nešto prestrašio. Ali me oduševio. Pogotovo ovaj dio:
Nisam sigurna da čak mogu riječima opisati koliko me oduševljava.
Vukodlak/ vampir/ kudlak, u hrvatskoj mitologiji označava mrtvaca u kojeg 40 dana nakon smrti ulazi zao duh, pa on noću napušta grob, guši ljude i siše im krv. Izvorno, naziv vukodlak označava živog čovjeka koji se katkad može preobražavati u vuka. Vjerovanja u vampire i vukodlake mogu se naći u svih slavenskih naroda, ali samo u južnih Slavena dolazi do izjednačavanja ova dva demona. Do  toga vjerojatno dolazi zbog vjerovanja da vukodlak nakon smrti postaje vampir. Vjerovalo se da dobar čovjek postane vampir samo ako životinja preskoči preko njegova mrtvog tijela, jer tako u mrtvaca uđe životinjska duša (otuda običaj da se sve kućne životinje zatvore kada netko umre). Vampirima postaju zločinci, ljudi umrli bez svijeće, vještice, svećenici koji su opterećeni smrtnim grijehom služili svetu misu. Vampir se, osim u ljudskom, obličju, pojavljuje i kao vuk, magarac, koza, pas, kokoš, žaba, leptir. Može se povećati ili smanjiti. Dlakav je kao pas, ima krvave oči, iz usta mu često sijeva plamen. Vrlo je rašireno vjerovanje da u tijelu vampira nema kostiju, već je ono poput napuhanog balona. Zbog toga vjerovanja, mrtva tijela zločinaca često su se ranjavala, kako vrag ne bi nakon smrti napuhao njihovu kožu. Vampir u grobu spava otvorenih očiju, a najradije ga napušta za mladog mjeseca. Grob nikada ne napušta subotom, jer bi ga ljudi rođeni u subotu mogli vidjeti i ubiti. Vampir ne može preko vode i trnja, zazire od svjetlosti i vatre. Postoje zapisi koji pokazuju da se grob navodnog vampira često otvarao, a njegovo tijelo probadalo glogovim kolcem (zapis iz 1403. godine, s otoka Pašmana). Vampira najučinkovitije ubija krsnik, čovjek s posebnim moćima, borac protiv vampira.
Pa eto... Mislim da nam je već svima dosta mog vampirskog trkeljanja. Dame i gospodo vampiroljupci, s ovim bih završila. Konačno.

Primjedbe

  1. Ovaj deo mi je bio najinteresantniji jer je bilo svega po malo...

    OdgovoriIzbriši
  2. Lud narod ti vampiri :) Negdje sam pročitala da vampiri pojedu unutrašnjost mrtvačkog kovčega (pokrov? onu tkaninu uglavnom) pa se i po tome mogu prepoznati. Iako, mislim da nikad ne bih išla provjeravati tako nešto xD

    OdgovoriIzbriši
  3. Sad mi pade na pamet...ovdje u Bosni se koristi naziv Lampir. XD

    OdgovoriIzbriši
  4. O da Leptirica je legendarni film. Meni Dracula sa Oldmanom također nije baš nešto, jedino mi je dobra ona scena dok plazi po zidu. Keanu Reeves mi nikako ne paše u tom filmu, samo čekam do počne valjati neke surferske fore. Negdje sam davno čitala u nekoj knjizi o vampirima kako je bilo slučajeva u Hrvatskoj i Srbiji i da su vampiri česta pojava u folkoru jugoistočne Europe, Balkana pogotovo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. zapravo, kod nas je službeno zabilježen samo jedan slučaj otvaranja lijesa i probadanja vampira. radilo se o nekoj staroj babi na Pašmanu. nepisano je pravilo, što istočnije, to je više priča o vampirima. u italiji ih već gotovo pa nema. enivej, ja sam čitala u nekoj stranoj knjizi kako je među nekom službenom prepiskom između austrijskih oficira s komandom u beču zabilježen slučaj vampira u nemogusesjetitkojem selu u srbiji. ali sjećam se da su u tom dokumentu navedeni podaci o tome koga su sve proboli i u kakvom su stanju nađena ta tijela kad su otvorili grob. spuki :)

      Izbriši
    2. Nije selo, nego Nis i okolina :) Knjiga se zove Konstantinovo raskrsce..cini mi se da u papirnatoj verziji postoji prilozen dokument :) Inace, jug Srbije je poznat po vampirizmu

      Izbriši
    3. Kao neko ko je više og godinu dana na faksu izučavao vampire, mogu ti reći da si ovo zaista lepo napisala :) Mogla bih da dodam mnogo štošta još, ali da ne davim time. Samo sam strahovala da ću pročitati kako je vampir izvorno naša reč, ježim se od toga :D
      A što se te najezde vampira tiče, mislim, nama je profesor rekao da je istina, ne da su to bili vampiri, hehe, već da su ljudi mahom išli, otvarali grobove i probadali tela...

      Izbriši
  5. ja sam totalno sad u điru s vampirima i pobožno i dalje gledam True Blood. I dalje mi je Eric nenapet, a Bill slurp, ali ipak me nešto mrrrrrrrrrrrrvu zaškakljalo kod Erica i to onda kad mu je Sookie opalila šamarčinu nakon što je ovaj iskeširao puste novce za njenu operaciju kad ju je ogrebla ona zvijer, a on joj na to samo rekao :) "I see that you're feeling better" :)))) I Jessica mi je krvava :)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Kad imas osam godina, pada vece a ti si sama a na programu Leptirica, veruj mi i ti bi jos osecala posledice..uzas.Nikad je vise pogledala nisam, a mislim da i sad necu ;)
    Inace, priznajem samo Brema Stokera i njegovog Drakulu..posle knige sam spavala sa upaljenim svetlom jos par meseci (imala sam oko 12 god:))

    OdgovoriIzbriši
  7. Oldman je stvarno kao baba!;) A Leptirica mi je bila prestrašna u djetinjstvu! Ni sad nisam smjela da otvorim video. ;))

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja se stvarno nikada nisam uspjela zaraziti vampirima, osim kad se pojavio True Blood, međutim nakon polovine druge sezone već su mi i oni počeli ići na živce. No i dalje ostaje, Eric <3

    OdgovoriIzbriši
  9. ne mogu ovo ni da citam!
    Od detinjstva se uzasno plasim svake price o Vampirima,navukla sam traume:))
    Starija sestra je najvise volela da mi prepricava filmove koje nisam smela da gledam(npr.Leptirica,nikada je nisam pogledala),uzivala je u mom strahu:)))to mi je bila kazna za neke bezobrazluke,skoro sam ukapirala.
    Punoletna sam i prilicno drcna ali se i dalje stvarno plasim.
    Ove nove filmove i serije sam gledala,ali nisu to "oni" vampiri:D,ovi fancy vampiri su cak i sexy.

    OdgovoriIzbriši
  10. Šta znači ne može preko vode i trnja?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. da se boje vode i trnja, i ako bježiš od njih, tamo trebaš krenuti :D

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi