Zakon predavanja

Ako se sjećate srednje škole, onda se sjećate i da ste ponekad slušali predavanja o sigurnosti u prometu, sigurnom seksu (ne, to nije kako si osigurati redovan seks), životu bez droge i drugim temama (ovisi o tome tko je od Ministarstva uspio iskamčiti neku lovu za obilaženje škola). Čovjek bi rekao da su ta predavanja profesorima najdraža. Ne moraš održati sat, sjediš u razredu dok netko drugi priča, izgledaš strogo i koji put baciš ubojiti pogled prema učenicima. No, nije to baš tako lako. Kao prvo, nije jednostavno imati dovoljno zainteresiran izraz lica da strogoća prođe. Zapravo, teško je uopće ostati budan. Pogotovo ako si to predavanje već čuo. Triput taj dan. I nekoliko puta prošle godine. I pretprošle. I one prije toga. Čovjek se čak zaželi i neke nove spolne bolesti, čisto da čuje nešto novo.

Svake godine, naši srednjoškolci prvašići slušaju predavanje o sigurnosti u prometu. Priznajem, ovo predavanje nije napeto kao ono o seksu, na kraju kojeg djeci podijele kondome, pa ih oni koriste kao vodene balone i gađaju koga stignu, ali ima svojih trenutaka. Mislim da ga najzanimljivijim čini činjenica da ga drže policajci. Ja nekako zamišljam da u nekoj policijskoj postaji odaberu najmlađa i najneiskusnija potrkala, i da im daju da izvlače štapiće. Dvojica s najkraćim dođu k nama. Štapićem, mislim.

U našu školu oni dolaze kao da dolaze u zatvor s maksimalnom sigurnošću. Važni i puni sebe, uhvate se za pendrek, samo da im ulije sigurnost, kad vide da između bijesne rulje tinejdžera i njih stojim samo ja. Jednom su me zamijenili s učenicom. Drugi put su mislili da ih zajebavam. Treći put su me pitali dolazi li još tko od profesora. Tako već na početku predavanja, ja jedva zadržavam smijeh. Naša djeca, naravno, nisu takva da bi ih se čovjek trebao bojati. Oni su zapravo velike bebe. Ali očito dovoljno velike da ih se boji i policija.


Kao što rekoh, velike bebe - nezreli su to klipani kojima je sve smiješno i sve ionako znaju, pa zašto bi išta trebali slušati... Naše velike bebe nisu genijalci. Često među svojim učenicima imam i onih kojima bi trebalo prilagoditi prilagođen prilagođeni program, onih čiji mozak funkcionira na poseban način, onda kada funkcionira. Da biste naučili kako oni misle, potreban je intenzivan rad i dosta vremena, pa policajac - gost često ostane iznenađen pitanjem iz publike. Koji put baci upitan pogled prema meni, nekada kaže učeniku da ne zajebava, a nekada, a taj put dobro pamtim, zasuče rukave i krene prema učeniku da se s njim, valjda obračuna. Tako mi profesori često na kraju služimo kao obrana djeci, a ne policiji. Taj stanoviti put, policajac je pričao o kazni koja čeka one vozače motora koji nemaju vozačku dozvolu. Ako vas uhvate bez dozvole, kazna vam je x kuna, rekao je mudro. Na to moje zlato, biser kao malo koji, učenik s kojim krenete pričati o Kolarevoj Brezi, a završite razgovarajući o bandama Dubrave, najpristojnije moguće digne ruku i postavi pitanje: Kolika je kazna ako vas ne uhvate? 


Policajac se na sekundu zbunio, ali ako je i posumnjao pita li učenik ozbiljno, smijeh ostatka djece razuvjerio ga je. Da ne znam o kojem je djetetu riječ, i ja bih kao i taj policajac pomislila da se balavac ruga. A malo što snage reda mrze više od ruganja. Tako je uniformirani dignuo dreku na učenika koji je stajao zbunjen očekujući odgovor na svoje pitanje, ostali učenici su se smijali, a ja sam kao predstavnica reda u školi, stala ispred svog učenika i stisnutih koljena da se ne upišam od smijeha izvela ga van.

Rad u školi stvarno ima svoje trenutke radosti.

Primjedbe

  1. A šta predaješ? A piši nam malo više :D. Ja se u posljednje vrijeme sve više vidim na radnom mjestu školskog psihologa (sumnjam da ću moći birati radno mjesto, ali dooobro). Zato sam sva zainteresirana za nastavničku priču :D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. will do... spremam onda seriju postova o nastavničkom zanimanju... predajem hrvatski i etiku.

      Izbriši
  2. Slikice su ti zakon xD Mogu misliti kako prođe predavanje o seksualnom odgoju kada naš prof iz matematike u srednjoj nije mogao reci vc (visina c) a da se svi ne cerekaju :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. sad zamisli predavati renesansu u 1. razredu (muška škola!) i čitati pjesmu u kojoj se spominje KITA cvijeća. ne da se smiju cijeli sat, smiju se cijele godine tome.

      Izbriši
  3. jaoj:)
    i ja bih postavljala takva pitanja. naši zakoni su takvi(a i tuđi) da vode um u tom smjeru ;)
    nažalost, u mojoj srednjoj školi nije bilo ni prometnog ni seksualnog odgoja. valjda se smatralo da imamo pristup kolektivnoj svijesti

    OdgovoriIzbriši
  4. Jao, obozavam nacin na koji radi decja pamet :)) I kolika je kazna? :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. misliš da znam? brojevi i ja ratujemo. sve iznad 100 nečega za mene je apstraktno u potpunosti.

      Izbriši
  5. Hehehehehe! Bude fakat bisera. :D
    Svaka ti cast! Iskulirala si to odlicno. Ja ne bih mogla.

    OdgovoriIzbriši
  6. Slike su pun pogodak, uljepšala si mi ostatak dana :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Mi takvih predavanja nismo imali, sad je li to šteta ili ne ne znam ni sama, ali slike su opet hahaha

    OdgovoriIzbriši
  8. Ja pisem sve izvale u razredu. Bilo profesora, bilo ucenika :D mislim da cu do kraja 4. ispisati citavu svesku A4 formata :D

    OdgovoriIzbriši
  9. To bi trebala objaviti negdje :)
    U školskim novinama npr.

    OdgovoriIzbriši
  10. Sjećam se jednog povijesnog filma (tipa neki Rim ili nešto), u kojem su treba i tip odlučili "njenom ljepotom i njegovom kitarom" osvojiti svijet. Ne trebaš biti u srednjoj školi da se tome smiješ...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Cockfighter iz 1974: "He came into town with his cock in hand, and what he did with it was illegal in 49 states."
      Mislim da sam se tome smijala nekoliko dana.

      Izbriši

Objavi komentar

Popularni postovi