Lutke

Kad sam ja bila mala, Barbike su se kupovale za marke. Nije ih bilo baš jednostavno nabaviti, bile su skupe i sve su ih djevojčice željele. Dok nisam dobila Barbie, po dvorištu sam navlačila ćelavice (jednu običnu i jednu iz Mađarske, sa super dugim i gustim trepavicama, na kojoj su mi zavidjele sve prijateljice jer je bila drugačija od ostalih ćelavica), igrajući se naravno mame. I kada je stanovita Barbie došla u moj posjed, pojma nisam imala kako se igra s nečim toliko malim. Obično smo prijateljica i ja uzele naše Barbike i glumile neku igru koja je trajala 5 minuta... Jer nam je bilo neprirodno držati te mini štapove u rukama, a kako smo imale svaka točno jednu Barbie haljinu nismo ih mogle presvlačiti, nismo imale ni djecu za Barbie (to je došlo mnogo kasnije, kao i Kenovi), ona je inzistirala da njezin plišani medo bude dijete (ja sam s gnušanjem odbila), i svaki je naš pokušaj igre završio uzimanjem dobrih, starih, debelih ćelavica. Vjerujem da se danas, ako ste veće dijete, možete lijepo igrati Barbikama. Možete im slagati kuću, outfite, birati muža i djecu, voziti ih u autima i voditi na jahanje... Ali prije, nije bilo ničega od toga. Možda su nam Barbike bile neki statusni simbol, ali nisu služile bogznakakvoj igri. Ne sjećam se ni da smo ih smatrale lijepim lutkama. Ni da smo željele tako izgledati. Sjećam se samo da su nam bile izvor frustracija, jer su roditelji koji su ispljunuli brdo para za Barbie željeli da se s Barbikama igramo, a nismo znale kako.
Ne sjećam se kad je točno Barbie postala pojam za lošu igračku, onu koja loše utječe na djevojčice i nabija im komplekse. Možda čim se pojavila. Ali kao što sam već rekla, najveći problem koji sam ja imala s tom lutkom je bio da mi je kao igračka, bila posve nezanimljiva. Nisam je mogla staviti u kolica za bebe i voziti okolo, jer je više izgledala kao bogomoljka nego beba, bila je tvrda i morala sam paziti da njome samoj sebi ne iskopam oko, a ako ste ikada sjeli na Barbiku, znate koliko su tvrde one njezine gumirane noge.
Jasna mi je, doduše, potreba da se Barbike proglasi lošim igračkama. Jer očito sam u debeloj manjini, s obzirom na to koliki se broj žena trudi izgledati poput Barbie. Međutim, više se bojim trenutka kad će sadašnje djevojčice dovoljno porasti da mogu sve svoje snage uložiti u to da izgledaju poput Winxica.

što je s tim nogama?
DAFUQ?!
Za one koje ne znaju, Winx su vile (možda nekima činjenica da ne predstavljaju "prave" žene opravdava njihov izgled), i izgledaju daleko gore od Barbika. Winxice imaju duplo duže i duplo mršavije noge od Barbika, često savijene prema otraga (jebeš mi sve ako mi je jasno zašto). Imaju duplo manji struk i duplo veće sise, kosu koja doseže do poda (kosa do pasa je tako passe), a oči Winxica su kao da ih je velikoj mami muhi napravio tata Bambi pod nekim čudnim kutom: ogromne, ukošene i protežu se preko pola face i pola glave (glava je ogromna u odnosu na tijelo, btw. Nešto kao kod odurnog Tweetyja). Usne su naravno velike i pune.

Winxice imaju neki svoj magični svijet, koji se koliko ja razumijem (ali ne držite me za riječ) isprepliće s našim, hodaju okolo u grudnjaku i gaćama, nose cipele kakve nose striptizete, i sve do jedne imaju ogromne i nabildane dečke niže inteligencije (steroidi, možda?), koji izgledaju kao piramida naopačke i svaki im je biceps veličine 3 Winxice. Valjda da bi se te samostalne ratnice za dobro i mir u svijetu, ipak osjećale zaštićeno u njihovom naručju.
Ako su Winxice primjer samostalnih žena, Barbie je spoj Indire Gandhi, Naomi Wolf i Glorie Steinem, OČITA feministkinja, borac za prava žena i sasvim prosječnog izgleda.
Ako niste impresionirani Winxicama, možda će vam se svidjeti Bratz. One nemaju krinku borbe protiv zlih sila, one jednostavno vole modu, a pod tim se misli da vole izgledati jeftino i nakaradno. Provjerite sami.



upute kako našminkati vašu malu princezu da izgleda poput Bratz
Kako vam sad izgleda Barbie? Jer meni izgleda sasvim okej...
osim što je pukla... ali za to je stvarno ne možemo kriviti

Primjedbe

  1. hahahhahahahaha!!!! genijalno :)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Ove noge od vila izgledaju ko noge aliena u District 9

    http://cache.gawkerassets.com/assets/images/2009/10/custom_1255718701787_877Newalien3col3bfinGB.jpg

    Sto se Barbie tice, i ja sam jednu imala, davne 86-87 i isto mi nikad nije bila nešto posebno zanimljiva a kamo li da sam htjela izgledati poput nje. Ja se i opcenito nisam igrala previse s lutkama jer uz 3 brata, zanimljivije su mi bile lego kocke ili He-Man igracke :D
    Lutke sam uglavnom prvo skinula, onda nasminkala flomasterima i ostavila xD
    Za mene su najdraze igracke bile Playmobili i uvijek sam sanjala o onoj predivnoj starinskoj Playmobil kuci (nisam sigurna dali ju vise uopce proizvode)

    http://www.collectobil.com/images/items/5300.jpg

    I ako ikad budem imala curicu ovo mi je prvo na listi sto cu joj kupiti :) A ako ona bude pozeljela izgledati ko Playmobil, a sto da joj radim xD

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. možemo se mi šaliti, ali bolje da izgleda kao playmobile, nego kao bratz... :D

      Izbriši
  3. OMG ove Bratz su ... gnjuuuus :// katastrofa..
    Ja sam imala 2 Barbie lutkice i igrala se s njima u smislu da bi im radila nekakve frizure i sl., ali isto nikad nisam poželjela tako izgledati, pogotovo jer imam tamnu kosu i ne bih je mijenjala za plavu ni u kom slučaju :) Ali osim Barbikama igrala sam se još s razno raznim stvarima, od autića preko puzzle-a, nogometa sa dečkima, laštika sa curama.. ma svašta.. I imala sam super djetinjstvo. A kada vidim kako to sve sada izgleda nekako mi se čini manje okrutno niti ne imati dijete koje će odrastati u takvom okruženju :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. nadam se ipak da još negdje ima normalnih ljudi s čijom normalnom djecom će se tvoja djeca moći igrati :)))

      Izbriši
  4. Barbie je bila početak - nakaradna i nedostižna figura žene namijenjena djeci - u vrijeme kad su sve žene bile zakopčane, a industrija sexa u povojima, danas su in winxice (po meni čistokrvni alieni - i sama si primjetila, oblik nogu, očiju, proporcija, a vidi što pokazuje ruka ove koja je sa modrom kosom), isto tako i bratz (koje su isto tako neproporcionalne, velikih očiju - izgledaju kao da nastoje izgledati poput winxica, ali zbog toga što su one ljudi, a winxice alieni - one se dodatno nakarade šminkom da ipak nalikuju na one prve), to su Barbie našeg doba, a što nas čeka za koje desetlječe

    PS. super blog, čitamo se, pusa :) :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. drago mi je da ti se sviđa! čitamo se, pozdrav :*

      Izbriši
  5. Bratz i Winx su katastrofa!! Nije dosta što izgledaju nakaradno, ti crtići su stvarno dno dna. Jedno vrijeme nećakinje su bile opsjednute prvo jednima pa drugima pa sam gledala s njima par puta...
    Ja kad sam bila mala voljela sam Barbike, ali nema do moje ćelavice...još uvijek ju imam i mislim da ću ju čuvat zauvijek :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Barbie!!! Volim Barbie i danas i nedavno me ulovilo da prokopam po netu i vidim 'novotarije'. Baš sam ostala razočarana što su se stanjile. Više podsjećaju na onu Barbinu mlađu sestru, Skipper ili kako već. Daleko su mi ljepše prave stare barbike. Imala sam ih nekoliko. Igrala sam se s njima strašno puno. Radila sam im kuće i namještaj od kutijica i suđa. Manjak odjeće sam popunjavala alu folijom i omotanim krpicama. Mogla sam si zamisliti svašta u glavi. Okrenutu pepeljaru nisam gledala kao pepeljaru nego stol, kutiju kao krevet, cipelu kao auto.. :D. Tek kasnije sam dobila spavaću sobu, jednu, a svaka Barbie je morala živjeti sama :D. Uglavnom, lijepa vremena.
    Ove Bratz sam vidjela. Horor. Winx pak nisam. Nemam pojma ni što je to :D.

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi