Food - A Love Story

Mene nikada nisu morali tjerati da jedem. Što je prava sreća, jer potječem se iz obitelji u kojoj žene 24/7 brinu je li netko gladan. A i muškarci.
sve je dobro kad malo pojedem
Kako nismo neki volim te/grlim te tipovi, mislim da nam je hrana svima zamjena za affection. Posvađam li se s bratom, vjerojatno ću ga podmititi ručkom i igranjem videoigrica, posvađam li se s bakom napraviti ću joj kolač i otići k njoj na ručak, posvađam li se s majkom, isplanirati ćemo neko druženje koje uključuje kuhanje, gledanje filmova i manikuru nakon svega... Uglavnom, jasno vam je - hrana je uvijek tu.
Mislim da sam svoj stav prema hrani prvi put dovela u pitanje kada je jedan poznati psihijatar na televiziji rekao da je hrana potreba, a ne užitak. I da je uživanje u hrani samo po sebi bolesno.
Skoro me šlagiralo. Za mene je to kao da netko seks nazove samo načinom produživanja vrste, a one koji u njemu vide užitak nazove bolesnicima. Dakako, otprilike razumijem što je htio reći (iako i dalje mislim da je pretjerao). Još je Moliere davno rekao da čovjek mora jesti da bi živio, a ne živjeti da bi jeo. Proždrljivost je no, no. Ali ne bih ja bila svoje majke kćer da ne mislim da hrana u kojoj se ne uživa jednostavno nije dobro pripremljena. I u glavi mi je kako bi moja mama reagirala da je čula tog doktora: "Nečija žena ne zna kuhati..."
Iskreno, proždrljivo trpanje svega u sebe nije uživanje u hrani. Ljudi jedu iz dosade, u hrani nalaze utjehu, hrana je nadomjestak za koješta. Za sve što vam u životu nedostaje. Neću vam sad glumiti psihologa, jer svi su dovoljno gledali Opru da znaju o čemu se radi. I ima nas mnogo koji čim nas život udari, imamo opciju plakati i opciju isprazniti frižider. Prije nego se sjetimo uzvratiti udarac.
Ono što mene zanima jest, kako je baš hrana postala nadomjestak za ljubav? Freudovski tipovi će je povezati s prvim uživanjem, ja mislim da je stvar daleko jednostavnija. Hrana vas na trenutak zaokupi i ne razmišljate o ničemu. Vjerojatno niste baš u nekom stanju da u njoj uživate ako jedete zbog stresa, ali ona je ionako samo instrument za samozavaravanje.
Hrana ne osuđuje, hrana ne optužuje, hrana popunjava, možda ne one praznine koje želimo popuniti, češće nas popuni tamo gdje želimo nešto izgubiti, ali ipak... Surogat. Za život.
Međutim, ja nemam namjeru držati vam predavanje o pravilnoj i psihički uravnoteženoj prehrani. Ovo je ipak Love Story. A kako sam ja genetski programirana da sve želim nahraniti jer mi svi izgledaju gladno, nije mi cilj ovdje napisati znanstvenu studiju o tome zašto i kako jedemo ono što jedemo.

Naime, ja mislim da puno možete saznati o ljudima na temelju njihovih prehrambenih navika. Jednostavnije rečeno, ja sam njuškalo i zanima me što jedete. Vjerujem da ćete se lakše otvoriti ako podjelim neka svoja razmišljanja s vama, pa... Evo ih.
1. Baš ne vjerujem ljudima koji ne vole čokoladu. Nisu mi najjasniji. Pola moje obitelji ne voli čokoladu, što je indikator nečega. Po čemu sad nećemo kopati. Nisam sigurna da bih ikada mogla dovoljno vjerovati osobi koja ne voli čokoladu, da s njom budem u vezi.
2. Ne priznajem voćne kolače kao kolače. Voće je voće, kolač je kolač. Learn the difference.
3. Mogu pojesti bilo koje voće osim ananasa. Ne podnosim ananas. Nije mi simpatičan. I smrdi. 4. Najviše od svega jestivog volim povrće. Ja sam jedna od onih malobrojnih ljudi koji vole i karfiol.
ne jedem pande, ali rotkvice volim
5. Obrok mi nije potpun bez neke salate. Mislim da ljeti pojedem pola bakinog vrta sama samcata. Nikad mi nije dosta krastavaca i paradajza.
6. Iako sam veći dio svog života jela meso, ne nedostaje mi. Pogotovo mi ne nedostaje izbjegavanje neidentificiranih mljevenih ostataka u gostima. Najfuj jelo: mljeveno meso na bilo koji način. 7. Općenito, ne volim kašastu hranu. Volim znati što jedem.
8. U kinu uvijek uzmem velike kokice. Nikad ih ne pojedem. Ali ako uzmem manje, neće mi biti dosta. Ili zato jer ću dobiti pola neraspucanih kokica ili zato jer će netko previše gurati ruku u moje kokice. Ili zato jer ću ih pojesti dok traju uvodni traileri. Zato idem na sigurno. Velike kokice.
9. Najdraže voće: jabuka. Granny Smith. Obožavam ih. Osim ljeti. Kad se zna da su sve nektarine u ujakovom voćnjaku rezervirane za mene. I vidim li nekoga da ide prema njima pretvaram se u čudovište.
10. Iako svi imaju nešto za prigovoriti mom vegetarijanskom načinu prehrane, primjećujem da mi prečesto pojedu hranu. Mislim, i jednom je prečesto. A pojedu je uvijek.
11. Veliki sam ljubitelj tjestenine. Volim lazanje. Volim pizzu. Slobodno me zovite Garfield.
12. Sarmu nisam jela dok nisam prestala jesti meso. Sad radim vege-sarmu i obožavam je!
13. Ne volim šlag iz limenke, ima čudan bljak okus i ako mi ga pokušate podvaliti, diskretno ću ga sastrugati dolje s kolača. Ako kolač nije voćni. U slučaju kojeg ću šlag staviti točno pored iskopanog voća. I pojesti samo biskvit. Tužite me.
14. Volim kuhati. To me opušta. Imam napadaje tjeskobe kad netko kuha za mene. Čak i u restoranu. Najradije bih se ponudila da barem suđe operem. 15. Najdraži okusi sladoleda: punč, lješnjak, orah.

I zanima me što ćete vi navesti kao najdražu hranu...

Primjedbe

  1. Pa ti si osoba iz mojih snova! Šteta što nisi muškarac! :)) Iznenadilo me što si vegetarijanka, nekako sam stvorila sliku o tebi koja nije uključivala vegetarijanstvo :) Ja vooooolim hranu, i meso i sve,sve,sve, ali ipak najveći porok: slatko :(( kolači, da i oni voćni, ali ne tako često, slažem se s tobom :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni je slatko najveći porok, pogotovo kremasti kolači i sladoled!

      Izbriši
  2. Hrana je ljubav, ljubav je hrana. Cokolada je dar bogova, povrce obozavam, cak mogu jesti i kuhani kupus, bez mesa bih mogla da nije rostiljanja ljeti, slag ne podnosim, ugh. Ja volim kuhati, i kad se za nekog potrudim da nesto fino skuham to je najveci izraz ljubavi od mene :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam se odrekla ljetnog roštiljanja- šampinjoni, tikvice, patlidžani... Atmosfera i društvo i dalje odlični, a dodatni plus je što moja hrana ide prva na roštilj, pa ja mogu jesti dok drugi još čekaju svoje meso :)))

      Izbriši
  3. Ja bi mogla živjeti na pašti, to mi je apsolutno najdraža stvar na svijetu. Divni špageti, na bilo koji način plus puuuno salate i ja sretna ko malo dijete :) Obožavam crnu čokoladu i ne mogu živjeti bez nje, također volim svo povrće i vjerujem da ću se jednog dana prebaciti na vegetarijansku prehranu jer mi meso nije nikakav gušt mada mi fino miriše pečena koka iz kuhinje koja se upravo sprema :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hladne salate od tjestenine s povrćem su mi glavna prehrana ljeti!

      Izbriši
  4. Jao i ti si vegeterijanka :)) Nisi svesna koliko mi bude super kad procitam ovako nesto, o klopi, s toliko strasti, hedonizma a da se ne pominje meso :) Odusevio me je tvoj blog, stvarno sam upijala svaki post kad sam te "iskopala", i moram da ti priznam da si me s ovim postom odusevila jos vise, sto nisam mislila da je izvodljivo :D Svaka ti cast na fenomenalbnom blogu, i hvala ti sto imam sta pametno da procitam uz kaficu :)
    Anyway, hrana koju prozdirem u abnormalnim kolicinama jesu slatkisi i povrce :D Mnogo volim povrce, uvek sam volela, voce ne toliko... Ali zato slatkise tamanim kao nenormalna :D I da, ne verujem da neko ne voli cokoladu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ljudi obično misle da vegetarijanci ne vole hranu. Kad mene upoznaju, brzo se razuvjere :)))
      Drago mi je da ti se sviđa moj blog! Čitamo se :)

      Izbriši
  5. Nema je Misty da je prepisem :))
    Jednom davno, tamo jos u srednjoj skolici,birala sam decka na sledeci nacin - prvo pitam ;" A jel' ti volis vise crno ili belo od eurokrema?" Ako kaze belo, odmah nastavljam dalje..E, ali ako kaze crno, volecemo se bar naredne dve nedelje:) Yep, ja ne volim cokoladu. Kad smo vec kod toga, ne volim nista slatko. Ja volim kiselo.I ljuto.I zdravu hranu (u koju sam morala da vratim pile i tele jer mi je krvna slika naglo otisla dodjavola)
    Volim voce. Sve vrste voca. Sve dok se ne zove dinja.
    I volim testo. Sve vrste testa. I pirinac na 1000 nacina. I ne jedem przeno. Ni pohovano. Niti bilo sta iz cega curi ulje.
    Volim supe i corbe. I karfiol. I brokoli. Obrok nije obrok bez supe i salatae. Glavno jelo ne moram ni da imam.
    Indijanci oko mene odavno su zakljucili da je cisti gubitak meni dati slatko. Ja to samo progutam (kad bas moram) i zalijem vodom (da sto pre zaboravim ukus).Ako vec moram(pozelim) da jedem slatko, to mora da bude jedna bajadera..ili jedan rafaelo..ili jedan zalogaj ciz kejka. Tacka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nije ti loša tehnika... Možda bih ja trebala tražiti tipa koji voli svu hranu koju ja ne volim, da više finog ostane za mene :)))
      Joj, da barem ja ne volim slatko. Šećerna bolest dobije mene, a ne ja nju koliko slatkog tamanim.

      Izbriši
  6. volim skoro sve,vazno mi je kako je spremljno.zato uvek kuvam ja:)))
    ne bih mogla bez testa u svim oblicima,mleka,pavlake i sireva,corbe i supe jedem ali i ne moram,leti salate tamanim,zimi ne.Slatki kupus izbegavam i vecinu "umuljanih" jela iz jednog lonca,ali zato volim domace specijalitete kao sto su cvarci,svargle,pihtije iako vecina to ne moze da smisli,moj muz kaze to je zato sto su moji iz Srema gde je uvek bilo svinja:)).Zaprsku u bilo kom obliku ne upotrebljavam,pa ni u pasulju,pizzu bih mogla jesti svaki dan,a zivot bez slatkisa nije zivot.Kad kazem da mi se jede slatko mislim na kolace i domace poslastice a ne na kupovni keks.Sladoled od cokolade je No.1,uz njega mi je super kokos(koji ne jedem u kolacima),a ponekad i limun.Cokoladu obozavam! najvise volim crnu sa bademom,milka i sl. su mi previse slatke i pomalo otuzne,ali ne pojedem je nikad mnogo,3-4 kockice na dan,tvrde bombone ne jedem i eto,to sam ti ja na tanjiru pa ti sad zakljuci ko sam:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni su draži domaći od kupovnih kolača... Ali kad je sila pojedem svašta (nije pohvalno, ali ipak...)

      Izbriši
  7. Foooooood! :D
    Ja sam Garfield sa malo manje kila. XD Lazanje, pizza, kolaci, cokolada, sladoledi.... Nisam ni ja lubitelj vocnih kolaca. Izuzetak su jedino kolaci (pita) od jabuke. Posto sam ovisnik o jabukama, kilogram istih blizu mene nestaje u sekundi. :D Od povrca ne gotivim tikvu i patlidzan, a od voca dinju. Ostalo sve tamanim! XD Preferiram bijelo meso. Crveno... moze proci.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eh, da... I ja volim neke kolače s jabukama. Nisam se toga sjetila.

      Izbriši
  8. pitas kakva sam? volim cokoladu,cokoladu i jos cokolade. Apsolutno mi je nebitno u kakvom je obliku glavno da ima cokolade u sebi. Zapravo, ne volim bijelu cokoladu, to nije cokolada, ne znam sta je.
    Ni ja ne volim ananas, imala sam traumaticno iskustvo s njim.
    Sto se slane hrane tice: pohovana pileca prsa. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, bijela čokolada je nešto čudno...
      Baš me zanima ovo traumatično iskustvo, kladim se da je to odlična priča :)))

      Izbriši
    2. ma i nije... obozavala sok od ananasa kao mala. Kad smo se spremali da idemo na more mama pitala: Sine koji ces sok piti u putu?. Ja ko iz topa:Od ananasa!. To je bio prvi i jedini put da sam povratila u voznji. Znas ono kad ti povracka smrdi na posljednje sto jedes? Moja je tada smrdila na ananas...tako da... nikad vise!

      Izbriši
  9. Super post :) Ali hrana ponekad ume da bude i te kako opasna..

    OdgovoriIzbriši
  10. Post je odličan, a gifovi fenomenalni, ne znam koji je najbolji :) Slažem se u potpunosti da je hrana užitak, naravno onda kad je dobro spremljena.. također ne razumijem nikako ljude koje ne vole čokoladu, pogotovo jer je ja obožavam, kao i sve ostalo slatko. :D To se može vidjeti i na mom blogu, pola postova su recepti za slatko :) Meso volim i jedem, povrće uglavnom, voće volim apsolutno sve osim kruške. Najdraže mi je ljetno voće: lubenice, dinje, marelice, šljive, trešnje..mmmmm.. Mogla bih pisati do sutra, ali kasno mi je :) I salata mi je najčešće prilog uz ručak, miješana salata od svega i svačega.. Sad sam čak malo ogladnjela, a maloprije sam jela :D Pozz!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sad znaš kako je meni kad čitam tvoj blog, ogladnim od slika tvojih cupcakesa!

      Izbriši
  11. Predobar post, u svemu se slazem sa tobom :D

    OdgovoriIzbriši
  12. volim ljesnjak u svakom obliku u kolacu,cokoladi,sladoledu, sam...dalje volim kelj, karfiol,krompir persun(mogla bih ga samog jesti) i da meso bez mesa ne mogu, jelo mi nije jelo ako nema bar mrve mesa, i za kraj jedini kolac je onaj koji ima u sebi bar trunku cokolade

    OdgovoriIzbriši
  13. Hmm što volim.. Volim skoro sve povrće i sve voće. Ne volim rajčicu. Volim meso. Jedno od najdražih jela mi je zapečeni karfiol. Volim kolače ali ne pretjerano. Prezirem biskvit i to je ono što će kod mene ostati sa strane :) U biti jedini kolač gdje podnosim da je više biskvita od kreme su muffini i cupcake-i, iako se na cupcake može namuljath hrpa kreme :) Najdraži sladoled mi je od lješnjaka. Od stvari u kojima ima orasa me zna jezik boliti pa ih izbjegavam. Porok mi nije slatko (iako volim čokoladu) već čips i to onaj obični slani. Nisam fan čipseva s okusom. I to je to :)

    OdgovoriIzbriši
  14. ja volim hranu. baš ju volim:) ali ja volim i prirodu i odjeću i zabavu i svemu tome pristupam na sličan način. s veseljem. rekla bih da ljudi često utjehu nalaze u hrani jer su u djetinjstvu dobilvale hranu za nagradu- jer su dobroi/poslušni- ulijeće desert. i onda počenmo izjednačivati poslušnost i hranu, i sami sebe nastavimo tješiti i nagrađivati kad nas život gazi.
    ne radim gorespomenuto (više). samo uživam. ne razumijem ljude koji premeću po tanjuru. ne razumijem ljude koji gladuju svjesno.

    OdgovoriIzbriši
  15. Vec danima mi stoji otvoren ovaj prozor, pogledam u prvi gif i odmah mi bude bolje...sad vidim-nisam komentarisala...well...
    ovo mi postaje omiljeni blog! :D

    OdgovoriIzbriši

Objavi komentar

Popularni postovi